Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingen god dag på jobb i dag. Har hatt stabile sykluser i 1,5 år etter å ha sluttet på -pillen (første mnd etter slutt var litt lang, men kom fort i gang igjen). Har vært litt nedtur hver gang jeg har kjent at mensen har vært på vei, men siden det har vært noen dager i forveien og jeg begynte å bli kjent med hvordan kroppen reagerte så har jeg vært forberedt på at det ikke gikk som vi gjerne ville disse gangene. Denne mnd var det imidlertid annerledes. Kroppen var tung, brystene ømme, småkvalm og ganske opp-og- ned i humør. Prøvde å mentalt forberede meg på at 'nei, du bare innbiller deg ting...'.

Men så kom ikke de vanlige tegnene på at mensen var i anmarsj. IKM-dagen kom og ingen mens...heller ikke dagen etter...kun en del spotting som jeg heller ikke bruker å ha...Forventningene ble høyere selv om graviditetstesten viste negativt resultat. Bestemte meg for å vente noen dager og teste igjen (dette var lørdag). Men så søndag kveld, uten forvarsel: der kom mensen. Den lille gleden jeg hadde tillatt å føle på gikk i tusen knas...

Merker det begynner å ta på det her. Spesielt siden jeg har noen venninner som nettopp har annonsert sine gode nyheter - de har alle tre barn fra før (som de fikk til på 1pp - og det har de visst klart igjen sier de). Blir visst gravide bare de trakker over gubben de:) Og all lykke til de og jeg er veldig glad på deres vegne...skulle bare ønske jeg også kunne 'være med'...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!!!!!

Jeg ville bare si at jeg vet VELDIG godt hvordan du har det, man syntes det er flott at andre blir gravide, men man klarer ikke å glede seg over det fordi man føler at det er litt urettferdig oven for deg og meg som har prøvd lenge.

Det kan hende at dere kan gå gravide i sammen fordi du vet ikke hva som vil skje neste pp din og nå må man bare vente til tr er over og så kommer neste pp som det kanskje blir full klaff på=)=)

Vet at det ikke er lett og se den positive siden nå, men man må prøve for det er de positive sidene man ofte klarer og komme seg igjennom dagen på litt lettere.....

Husk dette:

Dagen idag er en kjempe flott dag, den er DIN.

Det betyr at det er du som er med på og forme dagen din akkurat som du vill ha den!!!!

Men har du prøvd å få hjelp, kanskje det ville hjelpe litt.

Jeg skal prøve ut pergotime, og håper at det vill hjelpe meg, kanskje det er noe som ville hjulpet dere også????

Ta det med ro DU BLIR GRAVID!!!!!

Ha en super dag!!!!

Masse lykke til=)=)

Skrevet

Jeg skjønner deg også veldig veldig godt.

Selvom om man hele tiden prøver å forberede seg på at man ikke er gravid.; bygger deg jo seg opp et håp. Jeg har IKM i morgen, og føler at TR er på vei. Har jo håp, men vil ikke bli så skuffet! Men håpet er der helt til tanta er på plass, og da blir jeg så lei meg at jeg må grine, også er dagen ødelagt. ( Derfor er det best å få tr på kvelden, så er det ikke så mye igjen av dagen ;-)

Likevel, når skuffelsen har lagt seg, er det nesten deilig, for da slipper man denne følelsen jeg har nå. Skrekkblanda håp, eller bekymringsfull forventning...kan man kanskje kalle det.

Skrevet

Hehe, ja skal se på verden med et mer positivt syn resten av dagen (prøve iallfall). Har vært til legen for å få tatt en slik blodprøve som viser om jeg i hele tatt har eggløsning (da vet en liksom), men 'det driver vi ikke med her' som legen sa) og ville ikke gjøre noe annet heller. Så jeg har bestilt time med gynekolog selv, men det var lang venteliste, så får smøre meg med tålmodighet en stund til.

Men seriøst, jeg har da lest at personer her inne har vært og tatt en slik blodprøve? Har jeg bare misforstått?

Skrevet

Så kjipt Mariah...

Jeg gikk til fastlegen, og fortalte om våre problem med å få barn. Han sendte rekvisisjon til gynokolog på sykehus for utredning, og jeg var innmari uheldig og måtte vente 1/2 år på time!!!!! Etter denne timen, fikk jeg med meg prøvekopp til mannen, og to skjema som jeg skulle ta med til lab'en for blodprøve på dag 22 og 25 eller når det var, for å se om jeg hadd el...

Men jeg hører jo om flere andre som, FØR de får utredning, får ta blodprøver...

Så det var litt rart av legen din å bare avskrive deg, og ikke sende rekv. videre...!!!

Ønsker deg lykke til!!!

Skrevet

Hvor lenge ventet du før du gikk til legen, NellyBelly? Jeg tar snart fatt på 5 pp, er det for tidlig?

Jeg har egen gynekolog, fant bare en gynekolog i gule sider ( som noen venninnner av meg brukte og var fornøy med), bestilte time og der er det innvendig UL og ekspertise. De tar blodprøver også.

Privat da, så det koster litt. Men da slipper man å gå til fastlegen og få rekvisisjon og vente osv....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...