yasmina Skrevet 20. oktober 2008 #1 Skrevet 20. oktober 2008 navnga barna deres ? Her var det at det ikke skulle vaere paa ti paa topp, at vi likte det og at det ikke foeltes belastende paa noen som helst maate.
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 20. oktober 2008 #2 Skrevet 20. oktober 2008 Vi hadde litt lyst til å føre videre en tradisjon dem har i min manns familie, mange mange ledd bakover så heter den første fødte gutten noe med O som forbokstav. Så vi kikket etter guttenavn med bokastaven O. Kikket på Oscar og Oliver, men selv om dem var fine - var det liksom ikke rette navnet for oss. Så kikket jeg i slektsboka, og likte veldig navnet til bestefaren til gubben. Byttet bare ut en bokstav for å få det litt mer "moderne". Sønnen ha fortsatt en gammelt navn, men litt nyere enn det han het. Vi er kjempe fornøyd med navnet.
Gjest Skrevet 20. oktober 2008 #3 Skrevet 20. oktober 2008 Vi ville heller ikke ha noen av "ti på topp-navnene". Både jeg og mannen er oppkalt så vi ville også kalle opp jenta. Da ble det navnene til farmødrene våre :-) Passet godt sammen og det er bare 21 stk i Norge som heter det samme.
blond Skrevet 20. oktober 2008 #4 Skrevet 20. oktober 2008 Jeg fant navn jeg likte og assosierte noe positivt med og som passet etternavnet vårt. Heldig for meg var mannen enig.
Gjest Skrevet 20. oktober 2008 #5 Skrevet 20. oktober 2008 Første jenta valgte mannen navnet, og jeg likte det;) Andre jenta var det min tur å velge navn og det måtte stå litt i stil med nr 1 sitt navn så da var det lett å velge egentlig. Om vi en gang skulle få en gutt har vi hadd guttenavn klart siden mars 05, hehe
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 20. oktober 2008 #6 Skrevet 20. oktober 2008 Eldste hadde jeg store problemer med å finne navn til, jeg var alene da, og hadde ingen som kunne hjelpe meg med det. Ville ha et pent navn som passet fint til gutten. Lette i familien først, men var ingen navn der jeg kunne tenke meg. Tilslutt stod det mellom 2 navn(bare endelsen som var forskjellig) og da ei på barselgruppa fortalte hva helles gutt skulle hete(som var et av navnene) måtte jeg ta det andre. Var vel det det bikket mest mot uansett. Lillemor Tenkte jeg på et navn mens jeg var på sykehuset, mens samboern gikk hjemme og tenkte på samme navnet. Kunne jo ikke bli noe annet da siden vi begge hadde tenkt det samme uavhengig av hverandre. Hun er heller ikke oppkalt etter noen, så passet det fint både sammen med brorens navn og etternavnene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå