yasmina Skrevet 20. oktober 2008 #1 Skrevet 20. oktober 2008 Selv saa har jeg gaatt vidergaaende paa prvatskole i Norge og oppfatter den som en bedre (faglig) skole enn hva den norske skolen kan tilby. Deler av meg oensker det samme for mine barn.
Gjest Skrevet 20. oktober 2008 #2 Skrevet 20. oktober 2008 Har ikke noe personlig forhold til pvivatskoler, tror det kommer litt an på den lokale offentlige skolen. Den jeg gikk i min ungdom var ganske liten så man fikk greit med oppfølging enten man var skoleflink eller hang litt etter. Men tror ikke jeg hadde hatt noen motforestillinger mot å sende poden i privaskole hvis jeg ikke var tilfreds med hva det offentlige kunne tilby....
blond Skrevet 20. oktober 2008 #3 Skrevet 20. oktober 2008 Barn har etter min mening godt av å gå på skole sammen med barn som kommer fra det samme geografiske området som dem selv fordi vennskapsbånd ofte knyttes i skoletiden. Det handler mye om tilknytning. Når barna blir store nok til å gå på videregående blir saken litt annerledes fordi skolevalget gjerne er knyttet til faginteressen. De fleste må belage seg på å reise for å komme til skolen. Det er også en økonomisk side ved dette, et vesentlig poeng.
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 20. oktober 2008 #4 Skrevet 20. oktober 2008 Er egentlig litt enig i det Blond skriver.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå