Oi ..! Skrevet 20. oktober 2008 #1 Skrevet 20. oktober 2008 Hver fredag har poden med seg ganske mye mat hjem igjen i matboksen sin. Bhg-personalet pleier å heise på skuldrene og ytre et nonchalant "ja, vi tok helgen litt på forskudd og kjøpte boller i dag, vi". Fram til nå har jeg tenkt at det i og for seg er greit med en bolle innimellom, men jeg har ikke helt forstått at det skal være igjen så mye av den skikkelige maten allikevel. Jeg har jo gått ut fra at barna får tilbud om bolle *etter* de har spist ordentlig mat. Men, nå på fredag spurte jeg. Det viser seg at de erute og går tur på fredager, kjøper boller som barna spiser i vogna, kommer tilbake til bhg, skifter på barne og legger dem til å sove (barna er 1-2 år). M.a.o: De får boller i stedet for formiddagsmat. Jeg var rystet og sa fra at dette er jeg rett og slett *svært* uenig i! Boller og kaker (i forb. med bursdager) må da bli tilbudt *etter* at barna har spist sunn og næringsrik kost, ikke i stedet for? Eller er det bare jeg som er snerpete?
Mamma2OO5 Skrevet 20. oktober 2008 #2 Skrevet 20. oktober 2008 Nei, ville reagert selv. si at din gutt/jente skal ha maten sin før han får bolle. Det er ikke værre enn det og det må de respektere )
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 20. oktober 2008 #3 Skrevet 20. oktober 2008 Det syns jeg ikke du er i det hele tatt (snerpete altså) - her er det sukkerfri bhg, men ifbm bhgs 40årsdag serverte de is og saft i bhg. ETTER lunsj! Og jeg har selv lagt med lapp i matboksen dersom hun har fått med seg frukt til frokost; "frukt ETTER skive". Og det syns pedleder var helt ok, selv om de gjør det sånn automatisk (det visste ikke jeg).
Stratos med 3 barn Skrevet 20. oktober 2008 #4 Skrevet 20. oktober 2008 De hadde slike tendenser i vår bhg i fjor også, men etter at jeg fyra meg opp å sa min hjertens mening til styrer og ped.leder, ble hele barnehagen plutselig sukkerfri og nå får de bare fiskeretter til varmmat. Antar de tvar flere som hadde reagert også Ja, det sier seg vel selv, jeg hadde gitt klar beskjed!
Gjest Skrevet 20. oktober 2008 #5 Skrevet 20. oktober 2008 Du er IKKE snerpete! Boller kan ikke erstatte næringsrik mat. Jeg jobber i barnehage selv (føler jeg sier dette ofte her inne hehe) og der gir vi slikt ETTER at barna har spist maten sin. Bra at du sa ifra! :-)
Oi ..! Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 20. oktober 2008 Takk for tilbakemelding Da er det altså normalt å reagere slik jeg gjorde. Takk-takk
melkekua™ Skrevet 20. oktober 2008 #7 Skrevet 20. oktober 2008 Synes du har all rett til å si ifra! Boller hver gang det er turdag er ikke bra. Hadde de skulle dratt med buss eller noe langtur osv....da hadde det gått an, men det er kun en gang i året eller noe. Nå har det jo kommet nye retningslinjer for hvordan maten i bhg skal være så dette burde de virkelig friske opp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå