Mockanin Skrevet 20. oktober 2008 #1 Skrevet 20. oktober 2008 Fredag når jeg hentet minstemann i bhg. var jeg jammen ta meg siste forelder ut av bhg. så det ut som, i alle fall måtte de barna som var igjen være inne for det var ingen ute. Mens jeg setter fast minsten i bilen blir jeg oppmerksom på noen menn som kommer ned fra lasterampa til butikken som ligger klint inntil bhg. Disse snakker engelsk med han som jobber i butikken (utlending som snakker utrolig dårlig norsk) og jeg hører han ene si at han er fra Russland. Jeg lyttet ikke så nøye på hva dem sa, men var heller opptatt av å ha et øye med hunden dem hadde med seg som fløy løs. Dette var ingen stor hund, aner ikke rasen men har sett lignende hunder før og hørt at dem ikke er helt "gode". Disse mennene var bredskuldrete og hadde en adferd som jeg oppfattet som litt "ekkel". Så jeg tenkte mitt. Når jeg setter meg i bilen og begynner å kjøre så ser jeg i bakspeilet at dem slipper hunden inn porten i bhg.. I ren refleks stopper jeg, for å vise dem at jeg faktisk ser hva dem gjør og det så jeg også at dem la merke til. Dem går da inn i bhg. og setter seg på en benk mens hunden flyr løs og gjør gud vet hva i bhg. hvor ungene skal leke. Jeg turte rett og slett ikke å si i fra til disse mennene om hva jeg synes om at dem bruker bhg. som luftegård til hunden sin fordi jeg oppfattet dem som "lugubre". Hva gjør man med sånt egentlig? Sier i fra til butikkmannen som er en "liten sak" som jeg oppfatter som en mann man kan skremme vettet av om man sier BØ litt for høyt. (har sett skoleunger være rappkjefta for å få snop og bakevarer av han)? Jeg synes ikke noe om at bhg. blir brukt som luftegård til hunder, men jeg vet også at bhg. ikke får gjort stort med det.
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 20. oktober 2008 #2 Skrevet 20. oktober 2008 Nå skal ikke jeg si altfor mye stygt om andre mennesker. Men jeg jobber selv i butikk bransjen (elektronikk-bransjen) og polakker, russere og litauere er ett STORT problem for oss, og for alle andre som driver butikk.. De har en oppførsel som ikke ligner grisen og stjeler som ravner:-( Hva du skal gjøre i dette tilfellet er jeg nå ikke helt sikker på, da jeg ikke er så tøff selv. Kanskje tipse styrer i bhg ang saken. Tror i så fall det er bedre enn å si i fra til butikksjefen.
Mockanin Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. oktober 2008 Grunnen til at jeg tenkte å si i fra til mannen i butikken var at disse så ut til å være bekjendte av han siden dem kom ut på rampa. Bilen dems har jeg også sett stående flere ganger ved rampa i det siste (glemte å skrive det i sted). Bilen er en dyr snerten sak av en sportsbil som jeg bare kan drømme om, husker ikke en gang hva den heter. Men mannen min sa på fredag at det var en dyr bil. Så at dem nasker i butikken og derfor måtte gå ut bakveien tror jeg ikke er greia her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå