Gå til innhold

Våt gjennom hver natt med libro bleiene....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er Lidl bleie lageret vårt tomt, og vi har gått over til libro. Etter det har ungen vår på 18 måneder vært våt gjennom hver natt! Når vi henter han inn til oss i 6 tiden må vi alltid skifte både bleie og nattdrakt. Dette er jo selvsagt ikke populært og han "våkner mer opp", han sover vanligvis med oss fra 6-8 om morgenen.

Jeg bruker riktig størrelse og han fåt tørr bleie på rett før han legger seg hver kveld. Må jeg nekte han å drikke mye om kvelden? DEt har jeg ikke lyst til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har gått over til First Price sine trusebleier på natta. De er kjempefine. Våre to tisser også mye om natta men det har aldri vært noe uhell med disse bleiene. Våre drikker masse før de legger seg.

Skrevet

Ikke meningen å være anonym...

Vi gikk jo selvfølgelig til stor innkjøp av libro bleier, så har en del pakker liggende her. Tenkte jeg skulle prøve coop sine bleier, de er miljøvennlige og svanemerket! Mamma vil at vi skal bruke tøybleier, men vet ikke om jeg orker å begynne med det nå når vi skal slutte med bleier til sommeren...

Skrevet

Hei!

Er det up&go bleier eller tape-bleier du bruker?

Hos oss ble det vått igjennom med up&go bleier, så vi bruker de kun på dagen. Også tape-bleier på natta. Det har funka for oss iallefall :)

Skrevet

ujs, vi sliter med samme problemet med vesla på 16 måndter:/ og vi bruker libro bleiene med teip. Så veit noen om nonen knall gode bleier til natta så blir jeg gla:)

Skrevet

Vi bruker pampers teip bleier og er veldig fornøyd med de. ;o)

Skrevet

Vi bruker begge deler! Mest med teip. Min mann som kjøpte de up&go.

Jeg føler libro er mykere enn pampers. Er det bare meg?

Skrevet

Vi bruker en størrelse større på natta enn på dagen (Libero teipbleier), funker fint for oss! Men de er så store enda at de ikke kan brukes på dagtid når han beveger seg pga glippe på innsiden av låra når de blir litt tunge. Up&go har plass til mindre væske enn teipbleiene, så ble stort sett bare brukt en periode han ikke lå rolig nok til å få satt på 2 stk teip.

Skrevet

Prøv pampers. Min tisser mye, men er ikke våt. Det lønner seg også med ullpysj fordi hvis de da har små uhell blir de ikke våte og kalde på samme måte som med bomull. Det er også greit å bare drikke vann etter kl . 1800.

Skrevet

Heia mammen din:) Toybleier er jo det mest miljovennlige og det beste for barnet....du kan jo f eks bare bruke toy paa natta? Vi bruker toy og har aldri lekasje.....

Eller du kan kjope noen ullbukser og lanolisere de og bruke utenpaa libero bleiene om natta. Da holder det tett iallefall.....

ps; det er mye mindre arbeid med toybleier enn med papir da, synes eg...

Skrevet

Sleit med det samme med mi, men pampers= null problem

Skrevet

Jeg føler at pampers er MYE mykere enn libero, så der vet jeg ikke hva du mener med myk. Libero er mye stivere/firkantet. Iallefall de med tape.

Skrevet

pampers bruker vi, active fit. ingen uhell og bleiene er så tunge at de detter av av seg selv når jeg tar av han pysjen hehe.

Får også kjøpt de på rema i sånn stor kasse til 78 kr eller noe.

Skrevet

Vi har samme problem med snuppa vårog Pampers tapebleier.... siste 4-5 morgenene har pysjen gått rett i vasken. Skal være riktig størrelse vektmessig, men prøver en størrelse større på i natt iallefall. Er så kjipt med våte klær og sengetøy hver da!

Skrevet

pröv HUGGIES, kjempefine bleier..lillegutt kan ha de på i 12-14 timer uten å bli våt ..

Skrevet

hva er huggies??

Vi får prøve tøybleier på neste mann. Når det nærmer seg sommer er det slutt på bleier...

Synd vi har det lageret med libro teip bleier...Når du er oppbrukt er det kasse til 78 kr med pampers fra Rema 1000!!!

Takk for råd...

Skrevet

Går vel an å bytte bleiene??? Pleier jo ikke å være noe problem i det hele tatt :)))

Anbefaler pampers på det sterkeste... Active fit!!! På obs har de kartonger med 102 bleier til 129 kr :)

Skrevet

Vil også anbefale å prøve en str større om natten.

Ellers kan det hjelpe å ta en truse oppå bleia. Det holder min sønn på 14 mnd tør. Holder bleia bedre på plass tror jeg =)

Skrevet

Samme problem her, vi bruker fortsatt den lilla på dagtid (hun er 12 kg), gikk opp til den grønne på natten men det var fortsatt vått om morgenen. Så nå har jeg begynt med den blå på natten, og so far so good. Den ser jo bra stor ut på den lille kroppen, men hun har vært tørr siden vi begynte (en ukes tid siden). Hun tåler for øvrig ikke Pampers, får skikkelig ille utslett av den.

Skrevet

Det er så merkelig det med bleier og passform...poden her er tissevåt hver eneste gang han har hatt på libero bleie på natta , pampers derimot holder tett. Aldri hatt uhell med pampers vi...og bleia er så våt at den henger flere cm ned fra rumpa hehe.

Men er usikker på om han reagerer på papirbleier..får så fort utslett i bleieområdet. Nå har jeg bestilt tøybleier :) De kommer på tirsdag!

Skrevet

Ja, det er snodig det med passformen. Pampers-bleiene er for korte i ryggen til junior så vi hadde mange uhell av ymse slag. Har faktisk prøvd 4 størrelser. I tillegg får han utslett av dem; 2 pampers-bleier og vips rød stump!

Skrevet

Vi bruker first price truse bleier og har aldri hadd problemer med lekasje. Billiger enn libro er de også.

Skrevet

Jeg bruker libero up&go, hade et uhell på dagen et par ganger, men gikk bare opp en størrelse større, selv om hun ikke veide så mye, aldri hatt uhell etter dette... Og ja libero bleiene er mye mykere enn pampers, iallefall hvis en sammenligner up&go typen..Syns pampers up & go er veldig stive i skrittpartiet, og buker dem ikke pga det. Men liker og har alltid likt libero bleiene uansett da....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...