Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2008 #1 Skrevet 19. oktober 2008 Jeg har begynt å få smerter i korsryggen, har hatt det den siste måneden nå(er 16uker ca). Nå begynner det å gjøre vondt når jeg sitter og ligger, noen som har hatt lignende smerter, Som eventulet har ført til bekkenløsning? Noen råd å komme med? ...Skal ringe å bestille en time til legen imorgen...
Januargull-09 + augustspire-11 Skrevet 20. oktober 2008 #2 Skrevet 20. oktober 2008 Alle gravide har bekkenløsning i større eller mindre grad, men ikke alle har symptomer på det. Høres ut som du burde begynne behandling snarest, er du heldig, klarer du å holde plagene i sjakk resten av svangerskapet. Legen din kan gi seg rekvisisjon på fysioterapi, og den tar du med til fysioterapeuten slik at du får gratis behandling. Jeg har gått til trening hos fysio de siste 15 uker av svangerskapet, og det hjelper virkelig til å stabilisere mage/rygg og bekken. Likevel endel smerter på natt, men dagene går fint, så lenge jeg tar alt i rolig tempo, og sitter i sofaen og hviler etter jobb. Mitt beste råd er å lytte til kroppen sin, og hvile så fort smertene kommer, ellers varer de fort resten av dagen, og blir mye verre. Kjedelig, men med gode DVD-er, bøker eller strikketøy, går kveldene fort unna i sofaen. Jordmor kan også gi mange tips til hvordan lindre smerter ved bekkenløsning, og du finner sikkert mange tips inne på bekkenløsning-tråden!
Gjest elissa2 Skrevet 20. oktober 2008 #3 Skrevet 20. oktober 2008 hei:) jeg har bekkenløsning...har blitt verre og verre for hver graviditet, så nå som jeg venter nr 3 ble det veldig ille,rundt uke 16, så da ble jeg tatt ut i sjukmelding. jobben jeg har er det viktig med høyt tempo, og det er masse springing og tunge løft (bartender/servitør)så det ble til slutt en dårlig kombinasjon. mine smerter sitter i selve bekkenet og i korsryggen.....går fint om dagene så lenge jeg tar ting i mitt eget tempo, og legger inn noen hvilepauser innimellom, om natta blir det jo litt smerter, ......ring å få deg en time hos legen, så du kan få deg en time hos fysioterapaut:) jeg kjøpte meg i tillegg et bekkenbelte, som hjalp meg mye, spesielt når jeg var ute å gikk tur og slikt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå