Gå til innhold

Jeg har så lyst på hund..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er bare meg og dattern min så nå tenker jeg at det er en passe tid til og skaffe oss hund på. Har hatt lyst på det lenge nå men har altid sagt at jeg skal vente til hun blir litt eldre.

Noen som har noe tips til fine familie hunder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men er det sånn at når man skaffer seg valp så må man være hjemme med den? Altså at den ikke klarer og være alene i noen timer.. For jeg går nemelig på skolen, men kan komme hjem hver 3 time for og sjekke om alt er ok..

Skrevet

Det finnes ingen rase som er rett for "alle" familier. Du må sette deg ned og sette opp en liste; hvor mye pelsstell er ok, hvor mye tur og aktivitet har du mulighet til (og her MÅ du være ærlig. Ikke lyv på deg tre timers tur hver dag om du vet du ikke fikser det ;-) ), er du hundevant?

Det finnes uhorvelig mange raser der ute, og de har forskjellige behov og lynne. Det som er trikset er å finne en som passer for akkurat deg. Det er også viktig å være rimelig sikker på oppdretteren du kjøper hunden fra.

Husk også at det å ha råd til en hund, eller hvilket som helst dyr, ikke bare innebærer å ha penger til å kjøpe dyret, men også å dra til vetrinær _når det trengs_ ikke når du har spart opp penger til det =)

Sjekk denne; http://www.canis.no/oppdretter/rasevelger.php?mid=126&s=9

Lykke til =)!

Skrevet

man bør jo helst ha fri et par uker hvertfall, for å gjøre den trygg og husren. hver 3. time virker greit synes jeg, vi hadde heller ikke fri da vi fikk valpen. har gått helt greit det, tok bare litt lenger tid å gjøre den husren.

husk hvor mye arbeid det er med en hund nå da, for det er mye. og du er alenemamma. hvor gammel er ungen din?

Skrevet

Vi har en golden, han er nå snart 7 mnd :) vi storkoser seg med han, barna elsker han og han er veldig snill og hører etter på alt vi sier. Barna våres var 3 og 1 1/2 da vi kjøpte hunden våres, husker at mange fikk bakoversveis og syntes vi var skikkelig dumme som skaffet oss hund når barna var så små, for det var jo som å få en liten unge til, det er bare tull her ihvertfall! vi følte ikke at det var som å få en unge til! De første ukene var mere slitsome men nå er også golden en veldig lettlært og lydig hund så det tok ikke lang tid før han skjønnte at han skulle si ifra når han møtte gjøre fra seg. Vi angrer ikke et sekund på at vi et familemedlem til :)

Skrevet

Du må finne ut av hva du vil med hunden da, vil du gå lange turer el vil du ha en hund som liker seg hjemme i stua? Trenger den mye trim el lite? Hvor mye tid har du til den? Enhver hund er fine familiehunder, kommer bare an på hvor mye tid du har til å gjøre den til god fam hund, noen raser krever mer trening enn andre raser osv.. Du burde nok kanskje gå inn på canis.no der står det litt info om de fleste raser her iNorge.... :-)

Skrevet

Cairn terrier:) Hadde 1 og mamma har også 1:) Men tror det er på norsk kennel klubb sine sider der de har en test du kan ta og forteller deg hvilken rase som passer til dere:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...