WP-TLogPeanut Skrevet 19. oktober 2008 #1 Skrevet 19. oktober 2008 Vet at det var sånn med penicillin da jeg var lita hvertfall,aner ikke om det er slik nå.... Og vet at det var flytende... Men .. kan hyppige penicillin-tablettkurer også tære på tennene?
Anne-B. Skrevet 19. oktober 2008 #2 Skrevet 19. oktober 2008 Ikke sikker, men de kan bli gule! Det opplevde vi i fjor, da eldste hadde tre kurer i løpet av våren.
WP-TLogPeanut Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. oktober 2008 hoff,ja,det at de blir gule vet jeg... Men takk , Anne-B Men om det tærer på tennene ellers og.. andre som vet noe om dette?
Meg + 2 prinsesser Skrevet 20. oktober 2008 #4 Skrevet 20. oktober 2008 Ja et gjør det. Da lille her var hos tannlegen for første gang for et år siden så ho at det var missfarging og slitasje på en tann, og sa at det kom av penicilinen. Ho sa også at vi burde be om sukkerfri penicilin om ho brukte det mye. Det var beskjeden vi fikk da. Men tennene hennes har heldigvis ikke blitt misarget, ikke som jeg kan se ihvertfall.
Meg + 2 prinsesser Skrevet 20. oktober 2008 #5 Skrevet 20. oktober 2008 Altså, ingen andre tenner har blitt misfarget, utenom den ene tanna bak. (går litt fort innimellom)
Krusemynthe Skrevet 20. oktober 2008 #6 Skrevet 20. oktober 2008 Min førstefødte var svært syk da han ble født og hadde 8 pencilinkurer på 11 mnd. Noe jeg vil kalle MYE. Da tennene hans kom var emaljen porøs - og skallet av på enkelte tenner. Tannlegen sa at dette mest sannsynlig kom av pencilinen han hadde fått før tennene kom opp. De første par årene fikk han fortsatt mye pencilin, og vi ble opplyst om at dette kunne skade tennene som var under produksjon i kjeven, på samme måte som melketennene hadde blitt. Han fikk en ny tann med skadet emalje, resten av tennene ser så langt veldig fine ut! =O) Pencilinskader på tenne som allerede er i munnen må jo skyldes for dårlig tann-puss, eller? Ikke misfargingen, tenker jeg på, men hull... Det gjelder vel det samme for pencilin som for melk/saft m.m atdet alltid skal pusses tenner etterpå, slik at man ikke legger et barn som har pencilinrester i munnen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå