Guttemamma til to Skrevet 19. oktober 2008 #1 Skrevet 19. oktober 2008 Når la du barnet i "vanlig seng" altså ikke sprinkelseng? Hvordan gikk overgangen? Jeg har en gutt som blir tre i januar. han ligger fortsatt i sprinkelseng. I helga kjøpte vi "stor gutt seng". Men jeg er litt usikker på om vi ska sette den opp enda. Han har aldri klatret ut av senga han har nå. Bare prøvd.. Er det greit å bytte alikevel eller er det best å la han være i sprinkelsenga lengst mulig? Hva synes dere?
Gjest Skrevet 19. oktober 2008 #2 Skrevet 19. oktober 2008 Personlig synes jeg de begynner å bli store når de nærmer seg 3 år. Mellomste her fikk stor seng når hun var 20 mnd og det gikk kjempefint. Minste fikk stor seng i går. Hun er straks 2,5 år. Veldig på tide. Hvordan det går vet jeg jo ikke enda hehehe
Gjest Skrevet 19. oktober 2008 #4 Skrevet 19. oktober 2008 Våre var litt over 2 år og det gikk veldig greit egentlig.
Alvefjeset Skrevet 19. oktober 2008 #5 Skrevet 19. oktober 2008 Her var de 1,5år og 18 mnd! Gikk veldig fint!
UnePune äntligen hemma! Skrevet 19. oktober 2008 #6 Skrevet 19. oktober 2008 Eldste var 22 mnd`er da sprinkelsenga ble tatt over av lillebroren(han hoppa ikke ut selv) - det gikk kjempebra, litt strev to kvelder etter det har det gått bra. Mellomste hoppa ut av sprinkelsenga da han var 18 mnd`er(hadde tenkt å ha den lenger, men passa bra at den blei ledig til lillebroren hans!) og har ikke blitt flink til å legge seg før nå, når han er 2 år - strevde mye med å legge ungene i sommer. Ser for meg at minstemann kommer til å ha sprinkelsenga helt til han hopper ut av den, om han så er 3 eller 1,5 år =)
Gjest Skrevet 19. oktober 2008 #8 Skrevet 19. oktober 2008 Eldstemann var 3år, samme med nr2 som nylig fylte tre år, men de har da had en sprinkelseng som jeg senka ene sida på så de kom seg ut selv fra de var litt over 2år, da hadde de klart å stupe utav uansett. Nå har3åringen fått seg en "vokseseng" som er ca 1,40 lang akkurat nå. Minsta er 1 1/2år og er snart blir vi vel å bytte ut hennes seng med maken som søsterens er plana til 2årsdagen til våren eller kansje til jul, den er allerede kjøpt. :-)
*Rutletutt* Skrevet 19. oktober 2008 #9 Skrevet 19. oktober 2008 Her byttet vi over da han var rett over 2,5 år. Det gikk veldig fint - han holdt seg i sengen. Satt til og med i sengen og ropte på oss om morgenen da han våknet i stede for å gå ut selv, he he - regner med det var vanen;o) Etter noen uker fant han vel ut at han faktisk kunne gå ut av selv, og da var det noen kvelder med litt styr - men det gikk i grunn fort over. Jeg ville prøvd - han må jo over i stor seng før eller siden;o)
Raych Skrevet 19. oktober 2008 #10 Skrevet 19. oktober 2008 Eldstejenta var 2.5 år. Gikk veldig bra. Hun hadde heller ikke klatret ut av sprinkelsenga, ikke prøvd engang. Hun flyttet rett over i 120 seng, men det gikk supert:)
Guttemamma til to Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter #11 Skrevet 19. oktober 2008 så godt å høre at det har gått så bra Gleder meg til å sette opp senga hans Han har nettopp fått nytt stor gutt rom så da blir det nok ekstra stas med ny seng også, tusen takk for svar alle sammen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå