Gjest Skrevet 19. oktober 2008 #1 Skrevet 19. oktober 2008 Jeg får megler på besøk på tirsdag og torsdag, for verdivurdering. (skal ikke selge bolig, bare refinansiere) Hva bør jeg gjøre som jeg rekker til tirsdag/torsdag? Dine hotteste tips for en høyere verdivurdering? Vi har fått veldig lav verdivurdering ifht hvor boligen ligger egentlig, og jeg er veldig lite fornøyd, derfor gjør vi det igjen. Sist det var e megler her så huset helt jævlig ut (jeg bodde ikke her da, men eide boligen) Jeg har noen bøtter med maling, har helt grusom farge på veggene i stua, har åpen garderobeløsning i gangen og litt annet, fliser til badet og nytt kjøkken er bestilt men vi har ikke penger nok til å ferdigstille akkurat n, og skal derfor refinansiere. Megler er klar over at boligen er under oppussing, hva anbefaler du?! (vet det er vanskelig når man ikke vet hvordan det ser ut, men om det var din bolig, hva ville du gjort før megleren kom? Hva ville du hatt fremme av pynteting, hva ville du fjernet osv osv)
Gjest Skrevet 19. oktober 2008 #2 Skrevet 19. oktober 2008 Ryddig, rene linjer, ikke masse krims krams. Lyse farger på veggene. Det er det jeg kommer på
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 19. oktober 2008 #3 Skrevet 19. oktober 2008 Jeg ville malt det jeg rakk før megler kommer. Vi holder på med det samme selv,maler før megler skal komme. Mal en lys farge over de verste fargene i huset... Tar jo litt tid å male og sånn,så ta det verste du.
Gjest Skrevet 19. oktober 2008 #4 Skrevet 19. oktober 2008 Glemte sengeteppe på sengene og noen fine pynteputer kanskje. Ikke masse ytterklær og sko i gangen Putt det i skapa..hehe;)
Gjest Skrevet 19. oktober 2008 #5 Skrevet 19. oktober 2008 Made in bed; har åpen garderobeløsning i gangen så det er liksom ikke noe sted å gjemme noenting:( Men har en drøss med rollerboxer og slikt som jeg kan fylle til randen... Løper og putter noe oppi med en gang;)
Gjest Skrevet 19. oktober 2008 #6 Skrevet 19. oktober 2008 Ja, jeg lurte på å ta stua, men skal rive den ene veggen før jul og vet liksom ikke om jeg gidder å male her inne før det. Tror jeg skal bytte veggplatene med panel også (malt) før jul, bare pengene er enig med meg:( Men noe blir malt før megler kommer, uten tvil;) Fargene er lysantikk på vegg og never på karmer/lister etc.
Magandang anak ko Skrevet 19. oktober 2008 #7 Skrevet 19. oktober 2008 Megler bryr seg ikke om nips osv, det har ikke noe å si for verdivurderingen. De vurderer beliggenhet, standard på overflater, røropplegg, overflater på kjøkken og bad osv. Trodde ikke meglervurdering var godt nok for refinansiering, men at man måtte ha takst? Meglere vurderer veldig forskjellig...
Gjest Skrevet 19. oktober 2008 #8 Skrevet 19. oktober 2008 Verdivurdering er godt nok, takst koster 4500-5500. Vi overtok boligen, refinansierte ekstisterende lån osv med kun verdivurdering, så det skal holde i massevis...
Magandang anak ko Skrevet 19. oktober 2008 #9 Skrevet 19. oktober 2008 Okey, da foreslår jeg en megler fra Notar. Notar er kjent for å prise høyt;o)
silje-Thea 010108;) Skrevet 19. oktober 2008 #10 Skrevet 19. oktober 2008 er verdivurdering holder i masse vis når man skal refinansiere jo det har litt å si for om man er innenfor 80%(mener det var noe sånt) av salgsverdien på huset med lånet sitt med tanke på renta...
Gjest Skrevet 19. oktober 2008 #11 Skrevet 19. oktober 2008 Megleren ser ikke på "hva dere har tenkt å gjøre". Han ser kun på hva som er gjort, og hvordan dagens standard er. Ut fra dette gir han dere en verdivurdering. Det er alltid +for varmepunpe eller andre enøk-tiltak. Ellers rydd unna rot, og sørg for fremkommelighet i boder, loft og til hovedkran etc.. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå