Gå til innhold

Dere enslige med barna...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns ikke der det er urettferdig at barna deres skal ferie juleaften med faren?Vi som har så og si alt ansvaret!

Snakker ikke om de kjempe flinke fedrene som stiller opp mer enn det dem må.Snakker ikke om dem som tar og føler ansvar når det gjelder alle aspekt i barnas liv f.eks hobbyene dems,skole,barnehagen osv....dem som bryr seg om å stille opp på foreldermøter og virkelig bryr seg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo opplagt at det ikke er bra at en bare har slitet og en annen skummer fløten. Syntes det er så mange rare samværsordninger. Får helt vondt i magen når jeg tenker på det.

Skrevet

Nei. Jeg ofrer alt for barne. Det vil si inkl å dele den gleden over å la den andre parten ha barna rundt seg i slike høytider.

Å seire over egoismen er en sterk ting, som mange ikke klarer deriblandt når eietrangen siger inn i slike høytider.

Ikke direkte til deg hi, men generelt hos mange aleneforeldre.

Skrevet

Så lenge ikke far tar ansvar, bare tar en "kose-helg" i ny og ned, så synes jeg heller ikke de har noe å si når det kommer til julefeiring o.l.

Skrevet

Jeg tror jeg har et litt annet syn på dette, enn de fleste andre alene med barn.

Jeg mener barna fortjener å ha de samme faste tradisjonene hvert år, spesielt når det kommer til julen. Og da er det samme hvor de er, bare de er samme sted(med samme forelder) hvert år. Men så har jeg også tanker om at der de er i forberedelsene til julen, bør de være når klokkene kimer også.

Her er de tilfeldigvis(og kanskje heldigvis for egoisten i meg) med meg hvert år, pga litt for fri flyt av alkohol hos faren i slike høytider.

Selv om jeg er heldig og har de hvert år, så er det faktisk utfra beste for barna, og ikke for å såre den andre forelderen.

Skrevet

dette blir gutten sin første jul å JEG skal ha han julaften, men BF får ha han på nyttårsaften. Ferdig med den saken. JEG har brukt mest tid på gutten mens BF har gidd faen. Utenom de gangen vi har vært ute til hans foreldre eller venner da, da skulle HAN ha gutten, da vi kom hjem dumpet han ansvaret på meg igjen. JEG gikk 9mnd med gutten, JEG gikk gjennom en hard fødsel.

Ferdig med den saken...

Skrevet

Jeg er ikke alenemor, men jeg syntes det er utrolig at noen tror mor bare er superegoist når hun vil ha barnet i julen. Det er riktig og viktig at ikke det blir en slem foreldre og en snill foreldre der man kun har kos og hygge hos den ene, men ansvar, plikt og hverdag hos den andre. Barn er heller ikke pakker som skal sendes rundt fordi foreldrene ønsker det sånn.

Skrevet

Veldig enig i det du skriver Luthers Kjære Katharina.Jeg tenker ikke på hvor og hvordan jeg selv har det.Bare barna har det bra som dem kan få det på juledagen:=)

Skrevet

enig! Min datter er 8, far flyttet når hun var 10 mnd og gir ganske blaffen. Datter knust for skal til far i år...

Skrevet

Synes vi er ganske så heldige her vi også. Pappaen, tuppeline og jeg feirer alltid jul sammen. Allti og allti da, dette blir den tredje:)

Slik kommer det til å være, værtfall til pappaen får seg ny familie som ikke vil være sammen med oss;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...