Gjest Skrevet 19. oktober 2008 #1 Skrevet 19. oktober 2008 Jeg trenger litt oppfrisking! Her er noen: -"Den gang da, hver gang når" (da jeg fylte ett år, når jeg fyller år). -Alltid komma foran "men". -Alltid mellomrom og stor bokstav etter punktum. -Stor bokstav i navn og stedsnavn, men ikke ukedager og måneder. Men jeg tror det er det på engelsk, eller? Flere?
Turid Laila Skrevet 19. oktober 2008 #2 Skrevet 19. oktober 2008 "I'en og Y'en gikk til byen, møtte de J'en ville ikke se'en" Aner ikke hvorfor jeg husker akkurat det men....
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 19. oktober 2008 #4 Skrevet 19. oktober 2008 Hmmmm... - Aldri to M`r i slutten av ett ord - Alltid komma foran "men" - Stor bokstav etter punktum -OG/Å regelen
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 19. oktober 2008 #5 Skrevet 19. oktober 2008 Det er sjelden k i sjelden. Det er alltid to l'er i alltid.
wirre;o) Skrevet 19. oktober 2008 #6 Skrevet 19. oktober 2008 alltid to l'er i alltid aldri to l'er i aldri
Gjest Skrevet 19. oktober 2008 #7 Skrevet 19. oktober 2008 Alltid to ll'er og d i alltid og aldri to ll'er og d i aldri. Den husker jeg kjempegodt, hehe... Å kun foran verb i infinitiv og og mellom to ord som bindes sammen. Stor bokstav på mnd og ukedager på engelsk ja.
Mom2Two Skrevet 19. oktober 2008 #8 Skrevet 19. oktober 2008 Alltid to l´er i alltid, aldri to l´er i aldri.. Bryllup -brrrryyyyylkrem i håret (mange som sa brullypp osv.
snartgift.no Skrevet 19. oktober 2008 #9 Skrevet 19. oktober 2008 I Norge deler man IKKE ordene opp. I England deles ordene opp. Denne tror jeg altfor få fikk med seg:P
Gjest Skrevet 19. oktober 2008 #10 Skrevet 19. oktober 2008 Åh ja! Klassikere: Ananas biter og ananas ringer. Og denne kommafeilen: Brev fra kongen: "Skyt ham, ikke vent til jeg kommer hjem!" Han skulle ikke skytes hehe.....(skyt ham ikke, vent til jeg kommer hjem!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå