Gå til innhold

ang bihulebetennelse...........noen gode råd?

Anbefalte innlegg

Gjest elissa2
Skrevet

har fått skikkelig bihulebetennelse, har slik skallebank,tror hodet snart faller av......nesespray skal jo gravide være forsiktige med, og lege vil helst unngå anntibiotika, siden jeg er gravid........blæh....noen gode råd noen?????

snørrete takk fra meg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei ikke godt det der, jeg skyller igjenom med saltvann.

lager saltvann og stapper nesa neddi og drar inn, Vet det er mange som tyr til nesehorn.

Jeg ville brukt litt nesespray kan brukes.

Om det vedvarer så er det bedre med antibiotika, men det er klart legen ungår vel det i det lengste

God bedring

Ta paracet mot hodevondten for å få sove i alle fall!

Skrevet

Nesespray! Den virker lokalt, så bruk den. Når det løsner er det flott hvis du klarer å skylle med saltvann. Altså; kjøp saltvann, eller lag ved å blande vanlig kjøkkensalt i vann, lettest hvis du koker opp vannet og så har i salt, blander godt, og så avkjøler. Så stikker du nesa nedi. Hold for det ene neseboret og trekk godt inn med det andre. Snyt hard ut igjen. Gjenta på andre siden, og så mange ganger du klarer/ønsker/som behøves.. Og ta paracet mot smertene. Klarer du ikke dette, og det helt klart er bihulebetennelse (da kan du ikke bøye deg forover), ville jeg gått og fått antibiotika. Jeg fikk nemlig bihulebetennelse, og ville ikke ha antibiotika. Klarer heller ikke denne neseskyllinga, så jeg var helt utslått og brukte fire paracet daglig i to uker...

Skrevet

Jeg lider av kroniske problemer med bihulebetennelse og har hatt ca. tre dette svangerskapet. Jeg pleier å bruke masse saltvann og sverger til akupunktur!! Det har hjulpet meg masse. Jeg liker ikke ta medisiner når jeg er gravid og føler at akupunktur er den tryggeste og beste behandlingen! Kan virkelig anbefales!

Skrevet

Gå på apoteket og kjøp den største sprøyta di har der (50/70ml?). Lag deg saltvannsoppløsning selv (dvs kok opp vann og løs opp salt i det varme vannet, så tynner du ut til vannet er passelig varmt). Dra saltvannet opp i sprøyta og sprøyt inn i hvert nestebor en 3-5 ganger på hver side. Dette lærte jeg av øre-nese-hals spesialisten som opererte min bihuler, og virker superdupert.

Skrevet

Jeg fikk beskjed av legen min å ikke bruke nesespray... Hadde bihulebetennelse for et par mnd siden. Det som hjalp var saltvannspray med menthol, og kokte meg te på bukkehornfrø. Smaker ikke godt men er slimløsende. Drikk masse vann. Og så kjøpte jeg noe som heter Fenumax på helsekosten, kapsler. Du kan fint ta dette når du er gravid, men jeg tok ikke full dose... God bedring, bihulebetennelse er kjempevondt!!

Skrevet

har akkurat vært igjennom en runde....

bruk paracet om du har veldig vondt i hodet, ikke ibux/naproxen.

bruk nesespray og saltvannsspray om hverandre. Jeg har brukt nesespray siden april(ikke at jeg sier det er lurt, men nødvendig for meg. Gjorde det forrige sv.skap også- gikk helt fint)

ligg med hodet litt hevet når du sover.

hvil så masse du kan og drikk

Skrevet

Hei

Snakket med JM ang. nesespray, er så tett :-( Ikke bihulebetennelse som du da. Det er ILLE. Ikke noe problem med nesespray. Står på vedlegget også at det kan brukes. Bare husk å ikke bruke mer enn 10 dg :-)

Jeg har selv gått på antibiotika pga Streptokokk B bakterie. (eller hva det nå heter...) Var fødeavdelingen som skrev resept til meg.. Der står og på vedlegget at det ikke er noe problem.

Vet fastleger ofte er litt mer "strikse" på dette. Usikkerhet kanskje?

Fikk selv skikkelig bihulebetennelse for noen år siden. Fikk ikke tatt antibiotika, på reise o.l. Endte med store plager de neste 3-4 årene. Tror det kan "lønne" seg å få behandlet det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...