to jenter og ett gull i magen Skrevet 19. oktober 2008 #1 Skrevet 19. oktober 2008 var overgangen fra to til tre stor? vi har bestemt oss for en til men så begynner tankegangen he he:) eldste er ferdig med bleier og nå akkurat smokken. også tenker jeg.. orker jeg begynne på nytt. redd det blir veldig slitsomt. og fra nesteår må man vel ut i jobb fra ungen er 9 mnd om man tar ful lønn. tenker mye he he:)
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 19. oktober 2008 #2 Skrevet 19. oktober 2008 Det med at en må ut i jobb etter 9 mnd med full lønn under perm har vært ganske lenge da =)) Det andre tenker jeg på selv, for vi har 2 og skal ha en 3. om et par år.
to jenter og ett gull i magen Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. oktober 2008 en nabo her har vært hjemme ett år med full lønn hu..... men det er vel noe med det at det er bare 6 uker pappaperm ennå. jeg får se he he:) yngste er over 3 allerede så vil ha en snart eventuelt.
mai mammaen til to Skrevet 19. oktober 2008 #4 Skrevet 19. oktober 2008 da har i såfall naboen din en god ordning på jobben sin. for om man har full lønn så er man bare hjemme til barnet er ca 9 mnd. spørs om man tar ferie inni der osv
to jenter og ett gull i magen Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 19. oktober 2008 ja ikke vet jeg.... he he:) spørsmålet er vel egentlig om jeg orker. men jeg er helt sikker på at jeg blir glad den dagen baben kommer:) og usikkerheten forsvinner. men tidlig a gitt og sende ungen i bhg så tidlig.
Gjest Skrevet 19. oktober 2008 #6 Skrevet 19. oktober 2008 Ja på en måte, men det har litt med typen barn vi fikk og aldersforskjell. Da nr 2 kom var eldste enda ikke fylt 2 år og andremann var sånn baby som sov i vognen og ikke krevde så mye så da var vi liksom i siget med bleiebarn, soving på dagen osv så det gikk veldig knirkefritt. Nr 3 kom når mellomste var 2 år og 9 mnd og da var de to eldste begynt å bli "store" slik at jeg synes det var skikkelig tøft og litt frustrende å begynne på nytt igjen, i tillegg var han ekstremt krevende som baby, nektet å ligge i vognen, sov elendig, hadde kolikk osv. Nå som han er blitt 16 mnd er alt mye enklere, men merker også at det tidvis er frustrerende å ikke kunne være med på endel med de to eldste fordi mini er for liten til å være med og/eller ødelegger for de andre. Som f.eks gå tur i fjellet, mini illskriker i bæreselen (eller vognen) etter kort tid og blir altfor fort utålmodig og lei til at det funker og da går jo de eldste glipp av noe. På den annen side er han vokst opp til å bli et sjarmtroll uten like som spres veldig mye latter og glede og som jeg aldri noensinne ville vært foruten, deilig å kunne kose seg med en sånn skjønn og god liten koseklump når man står midt i to trassaldre med de to eldste barna ;-)
to jenter og ett gull i magen Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 19. oktober 2008 takk for svar:) jeg bruker ikke prevensjon så får se hva tiden viser:)
Northernlights Skrevet 19. oktober 2008 #8 Skrevet 19. oktober 2008 Har 6, men overgangen fra 2 til 3 var for meg en bris. Ingen problemer i det hele tatt. Syntes det var en flott overgang. Men det har jo enormt mye å si hvilken type barn man får. Jeg fikk et "enkelt" barn. hadde fks nummer 5 eller nummer 6 vært nummer 3, hadde du fått et annet svar fra meg. ;o)
UnePune äntligen hemma! Skrevet 19. oktober 2008 #9 Skrevet 19. oktober 2008 Her var overgangen ikke så stor, men så er alle barna våre små da. Eldste slutta med bleie når jeg kom hjem fra sykehuset med minste =P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå