2SmåTroll Skrevet 19. oktober 2008 #1 Skrevet 19. oktober 2008 Har ei lita frøken her på 4 mnd, og ho elsker og ha noe rundt/på ansiktet når ho skal sove. Som regel bretter ho hele puta rundt seg, men jeg ga henne en klut i kveld, og ho roa seg med en gang. Men jeg er litt i tvil, er det fare for kvelning? Noen som har erfaring med barn og koseklut. Noe spesiell type klut jeg skal bruke?
fox`y Skrevet 19. oktober 2008 #2 Skrevet 19. oktober 2008 begge mine brukte flannelskluter da de var babyer. har gått helt fint d:) nå har de tynne kosedyr eller hva jeg skal kalle d hehe.
2hærligegutter Skrevet 19. oktober 2008 #3 Skrevet 19. oktober 2008 Her har og koseklut hvert stas, det begynte med at gulpekluten ble med i senga, og så da hvor godt han sov, kjøpte siden en koseklut, sånn med bamse midt oppå. Han liker veldig godt å ha den foran ansiktet, men han har ikke hatt noen problemer med å puste, det må vel være bedre med en koseklut enn en pute, den blir jo mye tykkere og tettere
gullgutten_min! Skrevet 19. oktober 2008 #4 Skrevet 19. oktober 2008 krabaten min har hatt en koseklut siden han var født. slike som kjøpes i babybutikker/lekebutikker. tror ikke det er noen kvelnings fare i de.... for en på 4mnd skulle ikke trenge ha pute i senga synes jeg da...
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 19. oktober 2008 #5 Skrevet 19. oktober 2008 Begge mine har hatt med seg "gulpekluten" (en ren en da!) i senga hver kveld, opp til et visst punkt - da har bamsen overtatt. Det begynte med gulpeklut, så gulpeklut OG bamse en liten stund, og så bare bamse. Alt gnis inntil/over fjeset. Små barn har en veldig grunn nese, og kan lett puste "ut på sidene" om noe havner for tett inntil. Se bare på amming, det kommer jo naturlig derfra, det forbindes med kos å ha noe tett inntil fjeset/nesa (som brystet når man ammes) og det blir varmt og "roende". Du kan rulle/brette kluten og legge den inntil når barnet ligger på siden, om du er engstelig. Da skal det mye til, men det skal det i grunnen om barnet ligger på ryggen med kluten over seg og ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå