Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte på om det er noen som født på nye a-hus evt hørt noe om fødeavd og barsel? veldig spent...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke rukket å føde der enda - men har vært på omvisning på både føde og barsel. Var superfint der! :) Fødestuene var superstore - tre rom på hver fødestue. Et lite rom med vanlig seng, stol og bord, bad og selve føderommet med badekar og stor fødeseng. På noen av sengene var det massasje til ryggen... Så utrolig nytt og fresht ut:)

På barsel var det en - og tomanns rom. Alle rommene hadde egne bad og var romslige og fine. Ellers var det jo oppholdsrom osv.

Nyfødtintensiv og operasjonsstue var rett ved siden av føden - hvis det skulle være nødvendig. Ellers fikk vi prate med mange hyggelige jordmødre:)

Jeg gleder meg hvertfall til å føde der. :)

Skrevet

Oi dette høres jo bra ut. Jeg skal også føde der om kun få uker.

Skrevet

Ikke født der (bortsett fra at jeg selv kom til verden på gamle SiA som det da het) og skal ikke føde der, men hørte idag av en barnelegevenninne som jobbe der at de synes de har for lite plass - noe de ansatte klagde på F Ø R byggingen tok til, men som ingen hørte på.

Ellers har de jo måttet sende en hel haug folk til Ullevål i det siste pga flyttingen, men det skal være gått seg til nå.

De er ihvertfall fornøyde med det meste, bortsett fra plassmangel som de føler. Topp utstyr og fasiliteter!

Blir sikkert kjempefint å føde der - lykke til med det forestående!

Skrevet

Ja, sånn vil det vel alltid være i innkjøringsfasen... skjønte det egentlig da vi var der på omvisning - ingen som helt visste hvordan utstyr osv. fungerte - men regner med det er i orden nå:)

Plassmangel på føden? Hm... fikk ikke jeg inntrykk av. De hadde 8 fødestuer, men siden alle stuene består av tre rom, kunne de ved plassmangel gjøres om til 16 stuer. Om med 10-12 fødsler i døgnet burde da det gå bra?

Skrevet

Plassmangelen dreier seg visstnok ikke om føden, men om barsel. De har visst kjempebra fødekapasitet, men ikke plass til alle på barsel hvis de kjører med fullt belegg på føden. Noe sykehotell har det foreløpig ikke. Kjenner noen som jobber der som ler litt av det hele. Men ellers har det visst blitt kjempefint, og nå begynner også etterhvert teknologien å virke som den skal!

Skrevet

det forklarer jo hvorfor man kun får 2 døgn der..gamle sia var det jo helt opp til 4 *skuffa*

Skrevet

Hei.Jeg har født på a-hus for annen gang.Sist,for 2 år siden ..barsel-4-mannstue..slitsomt.Tok ks 28 sep på a-hus.Ble liggenge på gamle a-hus noen dager før jeg ble med på flyttingen tor 1 okt over til nye a-hus.Kom på et flott 1-mannsrom.Mener de sa at det kun er 1 og 2-mannsrom på barselavd.Stort,nytt og delikat.Du steller babyen din på ditt eget bad med stellebord.Så koselig.Jeg storkoste meg der og ble der totalt i 5 døgn.Kjempefornøyd.Skal jo sies at det ikke var fullt belegg disse dagene pga åpningen av sykehuset.Aner ikke hvordan fødestuene er.Dette fristet til gjentagelse for meg.....Lykke til..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...