Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2008 #1 Skrevet 19. oktober 2008 Driver og vurderer ulike bilstoler til babyen, og lurer på om det er nødvendig med base? Skjønner at det kanskje gjør inn/ut-turene fra bilen mer lettvint, men har det mye å si? Blir jo dobbel pris på bilstolen da... Hva mener dere som har erfaring?
edvina har fått en gutt Skrevet 19. oktober 2008 #2 Skrevet 19. oktober 2008 Jeg skal iallefall ha det denne gangen:) Forrige gang var det slitsomt å feste bilbelte rundt setet hver gang sete skulle inn og ut. Og med babyer så bruker en jo sete gjerne til å bære barnet hjem til huset, jeg brukte den også til stol mens jeg dusjet, så ikke poenget med å kjøpe en vippestol. Barn skal jo uannsett helst ligge på magen å øve ryggen sin. Dessuten har vi isofix systemet i bilen, så jeg velger en base med isofix, og får da best mulig sikring i bilen, samt at det blir umulig å feste det feil:)
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2008 #3 Skrevet 19. oktober 2008 jeg mener å kjøpe base til bilstolen er bortkastet peng.. Det er jo de første mnd en bruker å løfte sete ut og inn i bilen. Etterhvert blir jo stolen stående i bilen... Så bedre å bruke penger på noe annet...
kariuss Skrevet 19. oktober 2008 #4 Skrevet 19. oktober 2008 ..men det er jo utrolig kjekt å ha de første månedene da. jeg hadde kjøpt det. sikkert lettere å få solgt med base og for de fleste velger jo det. Jeg er superfornøyd hvertfall! og hvis dere skal ha flere barn får dere jo bruk for det uansett enda en gang he he lykke til med valget
strikkemegihel Skrevet 19. oktober 2008 #5 Skrevet 19. oktober 2008 Vi har ikkje vore fornøgd med denne løysinga (isofix) grunnen er at setet i bilen heller så mykje at når basen er festa på blir ungen sitande i stolen i staden for å ligge. (dette vil nok vere ulikt etter dei forskjellige biltypane) Vi skal no kjøpe ny bil og dersom der ikkje er dette systemet integrert så gjer vi det så enkelt at vi sel basen og bruker setet utan base. går veldig fint å feste med selen også.
vårsola Skrevet 20. oktober 2008 #6 Skrevet 20. oktober 2008 Slik jeg har forstått det, blir sikkerheten mye bedre med base. Vi har derfor valgt base til vår bilstol, ikke bare for at det skal være lettvint. Vet at mange av setene som har "vunnet" tester, er testet med base - og derfor er mest sikre.
Elin snart mamma til 3 Skrevet 20. oktober 2008 #7 Skrevet 20. oktober 2008 vi skal også ha sete med base. Var inne å kikket på barnas hus og der anbefalte de faktisk isofix (hvis man har dette i bilen) pga. at barnesetet står mer stabilt. Ingen risiko for feilmontering så stolen står riktig i tilfelle en ulykke. enkelt snap on/snap off system når du skal ha setet inn og ut av bilen
Nala82 Skrevet 20. oktober 2008 #8 Skrevet 20. oktober 2008 Takk for alle tilbakemeldinger Hmmm, må vel vurdere base en gang til da. Får snart ny bruktbil (må visst ha stasjonsvogn nå...) så får se an litt hvilke løsninger den har før jeg bestemmer meg.
♥Mie Celine♥Håkon♥ Skrevet 20. oktober 2008 #9 Skrevet 20. oktober 2008 baksetebeltene i bilen min er faktisk så korte, at de ikke går rundt barnesetet! så jeg MÅ ha base hehe.. ellers får jeg ikke festet sete er merkelig at de er så korte, har jo 2001 modell..
birrisj05.02.09 Skrevet 23. oktober 2008 #10 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg har kjøpt base, mest fordi det er så utrolig enkelt med det. Er bare å klikke løs og ta med hele stolen når man skal på besøk osv. Slipper man å styre med det beltet hver gang.. men har også lest at det er litt bedre sikkerhet av det.. stemmer det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå