Gå til innhold

Hva mener dere ang. barnehage og "erstatningsansvar" ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, jeg mener ikke at barnehagen skal erstatte noe i denne situasjonen.

Men jeg lurer på deres meninger omkring dette.

Når det er kalde dager, har stort sett barna mine på seg en god og myk ulldress. Nå er begge sine dresser ødelagt av maling fra barnehagen som ikke går vekk i vask.

Jeg vet jo at man ikke skal kle på barna klær man er redd for, og jeg er jo forsåvidt ikke det heller. Men når det er kaldt, går de selvsagt med ull, og det er jo ikke gøy at klærne blir ødelagt pga. maling.

Jeg syns barnehagen burde sørge for å bruke maling som går vekk i vask uansett. Eller er det jeg som er rar her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg synes absolutt ikke du er rar! Jeg visste ikke at barnehagene hadde maling som ikke gikk av i vask!! Hadde sagt fra til dem, at jeg ville satt pris på at de byttet ut malingen sin, slik at ikke flere av barnas klær risikerte å bli ødelagte.

Skrevet

Jeg synes ikke bhg. er ansvarlig når det kommer til maling. Maling, uansett om den på papiret skal det, går ofte ikke bort i vask fordi den har tørket. Er jeg redd for ulltøyet tar jeg på tynn bukse og tynn genser utenpå ullundertøy for å beskytte, spesielt toppen, og så får de kle på barna når de skal ut. Vi kjøper også bare mørk ulltøy for da viser det ikke:)

Skrevet

Det burde være helt unødvendig å ha maling som ikke går av i vask? Barn søler og griser jo, klart det kommer på klærne. Skal de ha med klær som kan kastes da, hver gang det skal males? Kanskje det er det du skal si: Nå legger jeg klær som kan kastes i denne posen, så har dere til neste gang dere skal male;)

Skrevet

Når det er skikkelig kaldt, har de på seg ulltrøye, ullstrømpis og ulldress utenpå det, og de elsker å gå sånn.

Mini har mørk grå ulldress, men likevel er det lysende grønne flekker på den og jeg syns ikke det er så veldig stilig.

Jeg syns heller ikke barnehagen er ansvarlig sånn sett, men jeg syns de burde hatt maling som ikke ødelegger klær.

Skrevet

Jeg vet ikke helt om jeg vil si de er erstatningsansvarlig men jeg synes det er litt rart at de ikke bruker maling som går av i vask. Kanskje du kan sende med henne et plastforkle, eller ha egne maleklær liggende i barehagen og be dem bruke det når de skal male?

Skrevet

Hihi ja det var lurt!

Evt. henge opp lapp: Gamle og stygge klær mottas med takk, da barna skal male i barnehagen i dag!

;-)

Skrevet

De har sånne malefrakker men det er tydeligvis ikke alltid det hjelper/de blir brukt:-/

Mener som sagt heller ikke at de er erstatningsansvarlig. Klærne kan jo brukes:-) Det er bare litt irriterende at de skal bruke maling som ikke går av i vask i en barnehage. Syns i grunnen det er litt ulogisk.

Skrevet

Er det så kaldt inne at de trenger ulltøy utenpå ullundertøy? Har aldri jobba i en bhg der det er så kaldt, og kan nesten ikke tenke meg hva vi skal putte på barna våre når det blir minus grader:)

Skrevet

Vi fikk i alle fall det rådet i bhg. om et fleece lag utenpå ull etter anbefaling fra sifo. Fungerte like bra som ull, men kan vaskes varmt og hardt. HM har tynn, tynn fleece som ikke blir for varm utenpå ullundertøy inne.

Skrevet

Jeg mener barnehagen har ansvaret, men ville ikke krevd erstatning. Hadde det skjedd flere ganger derimot...

Ang. maling så sa jeg ifra en gang i størstes bhg om at malingen ikke gikk vekk fra vanlig bommulstøy på 60 grader, og da kuttet de den malingen rett og slett. Jeg er veldig for å kle på barna egne maleklær man tar med hjemmenifra f.eks.. Litt ansvar må bhg klare å ta.

Jeg sa i bhg at hvis de skulle spise tomatsuppe måtte de ke av minste ullundertøyet eller droppe suppe til han rett og slett. Jeg kan ikke la vær å kle barnet i det jeg mener er best for han fordi de skal gi ettåringer tomatsuppe! Og det blir jo litt av det samme. Man kan jo ikke droppe å kle ungene i ull om vinteren fordi malingen ikke går vekk!

Skrevet

Neida det er ikke så kaldt. Men det blir jo som en joggedress utenpå. Ull er jo deilig og regulerer varmen.

Det er jo forsåvidt ikke noe særlig om en joggedress er full av malingsflekker heller:-)

Skrevet

Malingen i bruker skal gå av i vask, det har vi fått beskjed om fra de vi kjøper det av. Men ei mor kom og sa at hun ikke fikk det skikkelig av...

Så det kan jo være de tror malingen skal gå av, men kanskje det ikke gjør det på ull siden det vaskes på få grader og på spesialprogram??

Skrevet

Nei jeg er helt enig med deg!!

Får bare se det an, hvis det er likedan de neste gangene de har malt, kommer jeg til å gi beskjed.

Takk for svar alle!

Og erteposen - takk for tips om tynn fleece.

Skrevet

men hvorfor går barna med ulldressen inne?? kan ikke de ansatte ta på den når de skal ut?

og hvorfor bruker de ikke forkle??

der jeg jobber har vi langermet forkle til de minste, og de større har forkle og får oppbrettede ermer.

og så er det vel sjeldent så kaldt i en barnehage at man trenger ulldress inne, og de ansatte ahr jo også alltid tid til å kle på sånt når man går ut...

Skrevet

Som jeg skrev lengre oppe, så er det en tynn ulldress og den fungerer som joggedress. De syns den er deilig å gå i, og den regulerer varmen.

Ull er ikke noe man "trenger" bare fordi det er kaldt.

De har forklær men det hjelper tydeligvis ikke alltid.

Skrevet

hm. merkelig, da ville jeg tatt opp det med malingen..

jobber selv i bhg og har aldri hatt det problemet her. snuppa bruker ull hele vinteren og har heller aldri ent opp med malingsflekker..

kanskje de ansatte ikke er flinke med å brette opp ermer og ha på forkler rett og slett...

Skrevet

trodde igrunn at barnehager hadde malefrakker jeg da. men det har de tydeligvis ikke.. har nå hatt det i de barnahagene jeg har jobbet. og vi har passet på å dra opp ermene under også. og jeg trodde også det var bare maling som gikk av i vask men. har til og med tusjer vi selv som går av i vask..

Skrevet

Er sååå enig med deg!! Har akkurat samme problemet i bhg til vesla. Siste jeg gjorde var å skrive med sprittusj på MALEbuksa i skapet hennes (som forøvrig sikkert var den eneste buksa uten malingsflekker fordi di ikke bruker den) "xxx's malebukse" og vise den til ei av de som jobber der... Men ingen forandring...malebuksa er fremdeles den eneste buksa uten malingsflekker...arghhh!!

Da ungene begynte i barnehagen fikk vi beskjed om å ha malebukse linngende så skulle de s ørge for maleforklær..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...