Elle melle deg fortelle Skrevet 19. oktober 2008 #1 Skrevet 19. oktober 2008 Jeg skal nå starte med foreldresamtaler i barnehagen jeg jobber. I den forbindelse vil jeg høre hva dere ville likt å få innblikk i på en samtale. Hvilke punkter er viktige for dere? Avdelingen jeg jobber på har barn fra 0-3 år. Jeg har jo hatt noen samtaler så jeg vet jo hva jeg vektlegger, men det er ikke sikkert er det samme som andre mener er viktig. Og ville dere satt pris på å få et skriv på forhånd med punkter som skal tas opp eller spiller ikke dette så stor rolle? Jeg har litt blandede erfaringer fra begge måter å gjøre det på.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 19. oktober 2008 #2 Skrevet 19. oktober 2008 - Hvordan han er i lek med andre - Om han leker mye alene - Om han hører på dem når han får beskjed om noe - Om det er tenkt at de største skal danne grupper med de minste på 3-6 gruppa
Stratos med 3 barn Skrevet 19. oktober 2008 #4 Skrevet 19. oktober 2008 Så bra du spør Jeg ville absolutt likt å forberedt meg litt på innholdet i møtet,men også at det var åpning og tid for ting jeg evt lurte på.Trenger ofte litt tid på å tenke jeg da Alt som har med barnets utvikling å gjøre, som sosialt/samspill med andre barn og voksene, motorikk, språk osv. Jeg ville hatt klar tale og alt positivt og negativt på bordet. Jeg ville vite om han var "innenfor normalen" og om det var noe som burde jobbes mere med, eller følges med på da Og da ville jeg hatt tips til løsning på eventuelle problemer/utfordinger også, slik at vi kunne komme frem til en felles "strategi"
Stratos med 3 barn Skrevet 19. oktober 2008 #5 Skrevet 19. oktober 2008 Ja også ville jeg at de hadde gitt meg klar beskjed om det var noe de mente jeg kunne gjøre bedre, som klær, mat, levering/henting - you name it! Alle har forbedringspotensiale
piano♫ Skrevet 19. oktober 2008 #6 Skrevet 19. oktober 2008 Ped.lederen vår er helt fantastisk på eksempler som gjør at jeg ser for meg ungen min. Hun imiterer på en helt særegen måte, det går liksom ikke an å forklare, men hun treffer skikkelig blink. Hun får oss til å forstå at HUN er inne i barnet mitt sitt univers - og at barnet og hans oppførsel er helt som den skal være. Hverdagshistorier er også godt å høre - en episode der barnet oppførte seg spesielt empatisk e.l. Vis at du ser barnet - og fortell hvordan barnet HAR det - det er viktigst for meg. I tillegg til om barnet utvikler seg normalt på alle områder. (og det som Stratos sier om klær og slikt) :-)
Elle melle deg fortelle Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 19. oktober 2008 Takk for fine svar. Skal ta det med meg:-)
Kamomille Skrevet 19. oktober 2008 #8 Skrevet 19. oktober 2008 har dere ikke en mal i barnehagen for hva dere skal ta opp?? Hos oss har alle avdelingene den samme malen, og vi får utdelt skjemaet med de ulike punktene i god tid; -sosialt samspill -ta imot beskjeder -av/påkledning/garderobesituasjonen -skift/dobesøk/pottetrening -måltider -lek; hva, hvem hvordan -motoriske ferdigheter -søvn/hvile osv osv osv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå