Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2008 #1 Skrevet 19. oktober 2008 jeg er nok litt opptatt av kosthold. men ikke mer enn at jeg vil at mine barn skal spise 4-5 måltid om dagen som inneholder "fornuftig" og variert mat(brødskive, frukt, litt grønt, kanskje knekkebrød, yoghurt+++), og at de i størst mulig grad skal spise middag hver dag, men det er lov å velge lettvinte løsninger:) godter synes jeg er forbeholdt helger eller spesielle anledninger som bursdager ol. men i det siste har det blitt "spesielle anledninger" hele tiden synes jeg. uansett hvor vi er på besøk, om det er hos vennepar eller barnas tanter og onkler så settes det alltid noe søtt på bordet. få av de vi er mye sammen med har barn selv så de trenger ikke å sette bort fristelsene, men det jeg synes er litt vanskelig er at når jeg da sier nei til mine barn sier de: "jo, la de få da. er da ikke så farlig". nei, det er ikke farlig, men der blir søtsaker stort sett hver dag hvis man regner sammen bursdager i barnehagen, bursdager hjemme, besøk hos venner og familie+++. og jeg synes dette er en dårlig trend! jeg har prøvd å si det at når vi sier nei, så er det NEI! men de forstår ikke! skjønner ikke hvorfor det har blitt slik at når vi skal være "snille" med barna så er det i form av godter og søtsaker. er jeg altfor opptatt av dette eller er det flere som tenker på det? spent på å høre andres meninger. skal sies at hvis de passer barna mine så legger jeg meg ikke borti hva de spiser eller gjør:) men når de overkjører min avgjørelse blir jeg frustrert!
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2008 #2 Skrevet 19. oktober 2008 Å, jeg er så enig med deg!!!! Og jeg føler meg som ei skikkelig møkkakjerring når jeg sier fra..... Liksom at jeg ikke unner ungen min noe godt... men det har ikke noe med det å gjøre.... det er som du sier, at om alle skal sette frem søtt, så vil det bli søtt hver dag. I barnehagen mitt barn går, samler de alle bursdagene i en mnd og feirer én dag, og da lager de gjerne til et varmt måltid. Det synes jeg er bra. Men på den avdelingen han går, lager de gjerne boller, vafler, kjøper kjeks ol nesten hver uke.... så da går liksom vinninga opp i spinninga.... :o/ Jeg har også vært ganske restriktiv i forhold til søtt drikke; saft, brus osv. Noe som for enkelte er vanskelig å skjønne..... Jeg vil ikke være vanskelig, men det føles som at andre oppfatter meg slik noen ganger.... og det er frustrerende..... Jeg vil faktisk barnet mitt sitt beste!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå