erotica80 *3boys1girl Skrevet 19. oktober 2008 #1 Skrevet 19. oktober 2008 Ser enkelte skrive veldig mange timer.. Har fått forklart på føden at de regner varighet på fødsel fra 4 cm åpning.. Synes det er litt urettferdig:) Selv går jeg jo med rier i 1 til 2 dager før babyen har kommet ut:)........... Tror ikke alle er klar over dette. Jeg har fått utskrift av alle 3 fødejournalene litt gøy å sammenligne. Mine fødsler: 6 timer 3,5 timer og siste 10 timer Spennende å se med nr 4:)
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 19. oktober 2008 #2 Skrevet 19. oktober 2008 Jeg kom inn med 3 cm, tror jeg, hadde da hatt rier i over 7 timer. Fra 3 cm til han var ute gikk det 4-5 timer.
Fire småtroll Skrevet 19. oktober 2008 #3 Skrevet 19. oktober 2008 Litt forskjellig hvordan de regner tydeligvis, her regnet de første fødsel fra vannavgang, da hadde jeg rier ca hvert 10.min. Derfra tok fødselen 22 timer. Andre fødsel regnet de fra smertefulle rier oftere enn hvert 10.min, da ble det 16 timer. Kom inn på sykehuset med 8cm åpning 6 timer før jeg fødte. Med tredje tok de vannet og ga meg riestimulerende drypp for å hjelpe ungen ut (de var ikke helt fornøyd med pulsen hennes), så den tok bare 5 timer.. Denne fjerde gangen må jeg ha keisersnitt, og gruer meg mer enn jeg har gjort med noen av de andre..
trine->mai07 og juni09 Skrevet 19. oktober 2008 #4 Skrevet 19. oktober 2008 Ettersom de fortalte meg på sykehuset var man i fødsel fra man hadde 4 cm åpning.. For meg fortonet det seg slik: - vannet gikk kl 11.40, UTEN rier. - var på sykehuset på sjekk.. Dro hjem og sov, kl 18 var jeg tilbake med "lette" rier jeg hadde hatt i 40 minutter. 4 cm åpning. - fra 4 cm til gutten var ute gikk det 1 t 46 minutter.
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 19. oktober 2008 #5 Skrevet 19. oktober 2008 3,5t regnet de på min første. Håoer neste blir like rask.. Fikk drypp halv 12 (hadde 2cm åpning) og halv 4 var hun ute..
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 19. oktober 2008 #6 Skrevet 19. oktober 2008 På fødejournalene mine står det: 1.mann: 7 timer (3 cm åpning) 2.mann: 1 time (4 cm åpning) Blir veldig spennende å se hvordan det går med 3.mann Termin om 10 dager.
Kissy 3barnsmor:)) Skrevet 19. oktober 2008 #7 Skrevet 19. oktober 2008 åjj, dette var jeg ikke klar over... Lurer da på hvor lang tid mine fødsler har vart??? Hehe, jeg har regnet fra første rie... da må de ha vært utrolig raske, siden førstemann brukte 9 timer fra første rie, og andremann brukte 3timer 20 minutt fra første rie.... Nå ble jeg i villrede om fødetid siden de ikke rakk å følge med på åpningen min siden alt gikk så fort!!!
Gjest Skrevet 19. oktober 2008 #8 Skrevet 19. oktober 2008 Gikk med 3 cm åpning i 1 mnd nesten før hun kom jeg, på ahus regner de fra riene er regelmessige og varer så og så lenge. Jeg hadde rier i 48 timer ca om man regner fra da de varte i rundt et minutt og kom med 5 min mellomrom.. Synes i grunn det er rart om de regner fødselen fra 4 cm fordi det er jo fra 0 til 4 cm de fleste bruker lengst tid
Gjest Skrevet 19. oktober 2008 #9 Skrevet 19. oktober 2008 jeg ble undersøkt kl 16, da var det ikke tegn til fødsel annet et maserier/svakrier som jeg hadde hatt med maks 7min mellomrom 13timer. kl 17 startet de skikklelig riene- da var det ikke tvil og de kom tett som haggel. kl 22.30 hadde jeg 4cm åpning husker jeg. og ca 01 7cm. kl 02.30 eller 03 var det bare den siste kanten igjen. of den ble aldri bort. hun kom ut med vakum og det presset på magen(husker ikke hva det heter)kl 06.02- etter tre timer med pressing. så 13 timer fra første rie, MEN husker de sa vi hadde blitt sendt hjem hadde jeg hatt under 4cm åpning, så hvis det er da de regner fødselen fra så tok det jo 7timer. veldig spent på hvorda det går denne gangen. de sa jo sist at det ble en rask fødsel på meg (før de skjønte at hun kom feil vei ), og da hadde det gått nokså fort set jeg nå. kanskje det blir det denne gangen da... blir spennende å se.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå