Gå til innhold

Hjelp...Jeg er så kvalm,noen gode råd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 6 uker på vei og er kjempe dårlig..Mitt andre svangerskap og sist gang var jeg like dårlig om ikke værre,men da begynte det tidligere og varte i 3 mnd.Nå håper jeg selvsagt det ikke varer så lenge men er det noen gode råd der ute??!!Akupunktur??,evt noen som kan anbefales i oslo?Alle råd tas imot med åpne armer ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingefærte har jeg hørt at hjelper, sea bands er akupunktur bånd du får kjøpt på apoteket..det hjelper for noen. Små måltider ofte, spise frokost på sengen før du står opp og generelt hvile er ting som anbefales.

Har selv vært kjempekvalm begge gangene og ingenting hjalp, så du har all min sympati:( Håper at det går fort over!

Skrevet

Jeg har hatt hyperemesis i alle 3 svangerskapene mine, å siste gang nå fikk jeg noe som heter AFIPRAN. Det kan virkelig anbefales. Få resept av fastlegen din.

Lykke til!

Skrevet

De skriver ikke ut kvalmestillende om ikke man er så dårlig at man blir dehydret og ikke får i seg mat over flere dager.

Har vært kvalm hele svangerskapet med mine to første. Stress, lite mat og lite søvn øker kvalmen.

For meg hjelper det å spise det jeg har lyst på veldig ofte ( mange små måltider). Mørk sjokolade hjelper, forskjellig frukt hjelper, kiwi og pære for tiden, rå grønnsaker.

Har prøvd de fleste kjerringråd, men de funker dårlig på meg....

Vet veldig godt hvordan du har det, ønsker deg lykke til:)

Gjest thricane
Skrevet

jeg var kvalm de 4 første mnd i mitt første svangerskap, og er nå på vei med nr to. denne gangen takler jeg det bedre, selv om jeg også er kvalm nå. er sykmeldt, slik at jeg kan sove ofte, våkner jo x antall ganger om natten pga kvalmen. småspiser ritz og frukt hele dagen, har sea bands og stresser meg ikke opp over noe. ting får vente.. det hjelper noe. tror hvile og søvn er det viktigste.

Skrevet

Vitamin B6 gjorde susen for meg!

Skrevet

Loff virker veldig bra på meg! feks. varm hvit baguette med smør. Av alle ting =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...