Gå til innhold

Veldig skuffet over ei venninne. Eller overdriver jeg? Langt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, får vel begynne med å si at jeg har ei venninne, bestevenninne faktisk, som jeg har kjent i 10 år nå. Vi har vokst opp sammen, og hatt det veldig kult opp gjennom åra. MEN...

...i går tok vi oss en fest, dette var planlagt LENGE, for det er ikke ofte det skjer her i huset, for å si det sånn. 18.oktober har liksom blitt et navn! Vi skulle til to kamerater som bor i byen, og vorse der.

Kvelden begynte greit, men litt utover ble hun bare enda mer sur, grinete, kom med stygge kommentarer til meg osv. Må jo si det, at hun "tøffer" seg litt når det er andre til stede, av en eller annen grunn. Akkurat som hun prøver å drite meg ut på noen måte.

Så gikk hun opp i senga til han vi var hos for å sove...

...og der skulle hun ligge til vi skulle på byen, i ca halv ett tiden (alltid da vi pleier å dra, sånn ca). Det fikk jeg liksom veldig klar beskjed om!

Jaja, da er hun vel sliten, tenkte jeg, og lot hun bare få sove. Vi andre hadde det kjempekoselig! Kvart over tolv vekket jeg henne, så hun skulle få litt tid på å ordne seg før vi dro. Men da vettu, da hadde jo hun sovet av seg det lille hun hadde drukket, og måtte derfor drikke før vi dro. Klokka ble ett, og jeg begynte liksom å spørre om vi snart hadde tenkt oss avgårde, men da var jeg bare teit, maste og det var liksom ikke måte på hvor dum jeg var som hadde lyst til å dra på byen så tidlig. Jeg ville jo gjerne på BYEN for å møte gamle kjente, noen jeg ikke gjør så aaalt for ofte lenger, og sa derfor at:

"Det er faktisk litt dårlig at vi aldri kan dra, jeg er faktisk veldig sjeldent ute siden jeg har barn".

Jada, hun skulle bare ditt og bare datt, og vi kunne hvertfall ikke dra før klokka to!? Noe før det var for tidlig... Så jeg tok sakene mine, og begynte å rusle ned til byen, tenkte da at de ville få "ræva i gir".

Men da ville hun dra hjem hun da, fordi jeg var så teit å bare "stakk av"! Jeg sa jo ifra, at når går jeg til byen, så møtes vi der.

Så ringte hun når jeg kom til byen, og sa at de var på vei og skulle møte de et sted. Jaja, så kom de da, og vi dro på detta utestedet da.

Var nokså fullt der, slik som det er på en lørdag i den tiden.

Men der kunne hun ikke være, for det gikk ikke an å puste der inne, hun ble tråkket på bena sine stakkars, og alt var bare uff og æsj, og jeg var teit som ville ha det morro, FOR EN GANGS SKYLD!!!!

Så møtte jeg en kompis, og danset litt med han og slikt. Hun ville ikke, for hun hadde jo så grusomt vondt i bena. Javel, sa jeg, så kunne hun sitte å båsen å slappe av litt da, sa jeg. Jeg gikk gjevnlig bort til henne for å spørre om det gikk bra med henne, og fikk bare spydige kommentarer tilbake.

Så hørte jeg hun si til noen andre:

"Kanskje jeg skal få meg barn jeg også, slik at jeg også kan være midtpunktet!?".

Jeg ble så såret... Så jeg gikk ut å fikk fått fra meg litt frustrasjon hos han kompisen min. Men altså, den kommentaren tok liksom kaka på hele kvelden! Jeg har ikke lyst til å snakke med henne engang, det traff liksom spiker'n på hodet. Jeg sa til henne at jeg satt på med han kompisen hjem, istedet for å sitte på med henne, og etter det har jeg ikke hørt fra ho.

Hele kvelden min ble ødelagt på grunn av alle dissa vondtene hennes, klaginga, og de stygge kommentarene. Hun skryter av at hun har vært på byen to helger på rad, og fler skal det bli, for det er visst så mye som skjer. Og den ene gangen vi to er ute, så ødelegger hun alt?

Vet ikke om jeg overdriver, men synes ikke dette er noe særlig.

Må jo også legge til at vi var i Spania med dem (hun og typen, og jeg og typen) i sommer, og jeg har aldri hørt om noen som har så vondt som henne! Au, æsj og uff var det eneste vi hørte fra henne. Typen og jeg hadde lyst til å sjekke ut badeland, men det kunne vi ikke, for hun hadde vært der før... De skulle være der to uker, vi i en, og alt skulle skje på hennes primisser. Selvom de hadde en uke til alene hvor de kunne gjøre litt det de ville. Hele ferien ble liksom bare et JÆVLA mas på grunn av ho.

Hva synes dere?

Det kommer til å bli lenge til neste gang jeg slår ut håret nå, derfor synes jeg liksom hun kan unne meg litt morro!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du også det...

Skrevet

Kjenner meg igjen noe så vanvittig. Har også ei venninne som ikke har barn selv enda. Når jeg endelig har sjans til å enten besøke henne eller til å være med ut når hun er på besøk hos familien her så blir det alltid noe drama med henne.

Lager scener for den minste ting, sur og gretten, alt er fælt og det faktum at jeg er slank og ser forholdsvis grei ut enda jeg har flere barn og at hun er direkte bælfeit hjelper heller ikke på humøret hennes. Har prøvd å tone ned antrekket for å tekkes den dama, men nå er det slutt på spesial behandlinga. Hun fikk grei beskjed sist, enten oppfører hun seg som folk, hvis ikke så orker jeg ikke å hverken besøke henne mer eller treffe henne når hun besøker familien her.

Man blir lei av sure og frekke kommentarer til slutt.

Skrevet

Dårlig vennine spørr du meg.. altso hu sytern...

Skrevet

Det er bare utrolig barnslig av deg å svare sånn, så la være å svar noe i det hele tatt?

Skrevet

Er ikke selve det av det at vi var på BYEN, det er bare hele prinsippet!! Hadde dere likt å hatt ei sånn venninne?

HI

Skrevet

Hadde ikke orka å hatt en sånn venninne.. dette er vel ikke en god venninne???! Ha såpass selvrespekt at du ikke henger sammen med venninner som tråkker på deg og slenger dritt!

Hadde en venninne som var sånn, men vi var ikke venner lenge for å si det sånn.....

Skrevet

Hei, syntes det virker som om forholdet deres lever på overtid. Jeg sier ikke at du skal dumpe henne eller noe annet drastisk. Bare slutt å vær sammen med henne i et år eller så. Har ting flasket seg kan du jo prøve så smått igjen. Denne damen har fått en masse sjanser og nå er begeret nådd. Ps, hun tar også opp plassen for å finne en annen bestevenninne.

Skrevet

Vet du hva, dette er nok noe hun gjør ubevisst. Enkelte folk er sånn at de må klage på alt. Det blir en slags vane, et modus man ikke helt kommer seg ut av. Kjenner et par sånne, og de er grei å omgås i korte perioder, men alt er bestandig så negativt.

Jeg hadde en periode hvor jeg alltid var sur og grinete på fest, og jeg vet ikke helt hvorfor. Tenkte heller ikke særlig over det før en kompis kom bort til meg å fortalte meg hvordan jeg oppførte meg, og at de savnet den gamle meg.

Det ble en tankevekker. Jeg innså raskt at han hadde rett. Jeg klarte nå å endre meg, og det kan sikkert din venninne også. Synes du skal nevne for henne hvordan du opplever det.

Når det gjelder akkurat den kvelden der, så kanskje hun følte at hun fikk for lite oppmerksomhet fra deg. Hun hadde kanskje sett for seg noe annet, og ble litt skuffet? Da pleier man å reagere litt irrasjonelt.Så ble hun kanskje litt misunnelig når du fikk oppmerksomhet og ikke hun...

Hvis dette er en venninne du vil ta vare på, så kan du komme langt med å ta en prat med henne. bare pass på at du ikke angriper henne så hun går i forsvarsposisjon...

Skrevet

Av hele det lange og (usigelig kjedelige) innlegget, henger jeg meg i grunnen mest opp i at du hadde egentlig tenkt å sitte på med henne hjem. Hun hadde jo drukket. Så dere hadde tenkt å kjøre med promille da?!?!?!?!

Skrevet

jeg hadde en periode jeg var sååå veslevoksen. det var jo ikke måte på.. da jeg var på fest så så jeg alltid like dumt på alle som ikke kunne sitte i ro å oppføre seg.. eller om de bare var et år yngre.. jeg ble jo klar over at jeg var sånn bedreviter, men jeg klarte ikke la være..

til og med da jeg tok meg selv i å himle med øyan så tenkte jeg ikke på at nå får det være nok.. dette er jo noen år siden å jeg er veldig sikker på at jeg ikke er sånn lengre. når jeg faktisk er den som sier at folk må la la andre være som de vil..

så kansje du burde prate med henne.. på en ordentlig måte da selvfølgelig. for for min del var mitt problem noe jeg ville jobbe med. jeg ba venninner om å klype meg i låret visst jeg gikk for langt.

men det kan jo også være at dere rett og slett har vokst fra hverandre.. at dere kansje ikke passer å gå sammen.. en skal jo ikke finne seg i alt heller.

Skrevet

Problemstillingen er absurd, det høres ut som dere er fjorten år og du burde generelt forsøke å være mindre avhengig av andre mennesker.

Skrevet

kan jo være at hun faktisk er ung da.. er jo mange forskjellige aldersgrupper her. kan kjenne igjen venninner som var sånn da vi var 16,17år.

Skrevet

Klart det. Rådet mitt blir det samme; gjør deg mindre avhengig av andre menneskers vurderinger. Når noen oppfører seg som en tulling, venninne eller ikke, må man vurdere om man gidder å henge med vedkommende. Dersom vedkommende ikke har en god grunn (fra pms til nettopp mista halve familien i svartedauen, alt er relativt) kan man glatt ditche personen. Men når hun så velger å tilbringe hele kvelden med dama, blir det for dumt å sitte i etterkant og syte over hvor ødelagt kvelden ble.

Same goes for spaniaturer. Vil du bade, så bad da for pokker. Man er vel ikke siamesisk fordi om man ferierer sammen.

Eller i kortversjon; det luten sa.

Skrevet

HI her.

For det første, du som ikke skjønte det:

Sitte på med henne betydde vel da ikke at HUN skulle kjøre??

For det andre:

Oppmeksomhet, det var ikke noe jeg fikk mer av enn henne. Vi hadde det kjempefint helt i begynnelsen mens vi var der.

Og dette er ikke første gang det skjer! Dette var liksom bare ett av mange hundre eksempler, og jeg måtte bare få det ut!

Har fortalt henne mange ganger at jeg synes ofte hun er negativ, til og med typen reagerte på dette i syden når vi var der sammen, og han er ikke den første som sier ifra, for å si det sånn.

Men takk for svar, skal prøve å snakke med henne en gang til :)

Skrevet

Hun er faktisk ikke tenåring, selvom det skulle se sånn ut.

Det er veldig vanskelig for meg at min beste venn oppfører seg sånn, var bare det jeg ville si med dette innlegget. Kanskje få noen svar om hva jeg skal si eller gjøre i forhold til dette.

Og det fikk jeg jo :)

HI.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...