FrøkenJ Skrevet 19. oktober 2008 #1 Skrevet 19. oktober 2008 Bare lurer på dette,da jeg nettopp var hos svigers (svigermor er jordmor) og jeg spørte om dette. Hun svarte at man kunne undersøke den med hendene/fingrene og hun kunne gjerne gjøre det... jeg ble så usikker på om dette var utenpå magen eller at man sjekket det vaginalt,og det er ikke noe jeg har lyst at hun skal gjøre.....
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 19. oktober 2008 #3 Skrevet 19. oktober 2008 Det sjekkes utenpå magen. Tror nok ikke svigermor hadde foreslått å sjekke noe vaginalt typ hjemme på en søndag vel???
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2008 #4 Skrevet 19. oktober 2008 Jordmødre sjekker det ved å kjenne på utsiden av magen.....
FrøkenJ Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 19. oktober 2008 Hehehehe...nei...det er vel sant....men hun er en veldig "naturlig type" så jeg visste ikke helt hva jeg skulle tro....hehehehe...følte meg plutselig litt dum her jeg sitter.... da kan jeg trygt spørre om hun vil gjøre det...:-).. Takk for svar...
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 19. oktober 2008 #6 Skrevet 19. oktober 2008 Ja ja,du kunne jo ikke vite vettu:)
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 19. oktober 2008 #7 Skrevet 19. oktober 2008 Du har kanskje vært til kontroll når de har sjekket hvilket leie babyen ligger i? De kjenner hodet nede ved bekkenet og "rikker" litt for å se om det er festet.
Girlygirl83 Skrevet 19. oktober 2008 #8 Skrevet 19. oktober 2008 Andre som syns dette gjør vondt? Når de leer på hodet til baby altså...
Lilja121 Skrevet 19. oktober 2008 #9 Skrevet 19. oktober 2008 Man kan ofte til og med kjenne det selv. Legen min viste og forklarte hvordan. Før hodet er festet kan man 'røre' på det uten at bekkenet følger med. Når hodet er festet følger bekkenet med. Min festet seg forresten i løpet av uke 39.
husmus &2 Skrevet 20. oktober 2008 #10 Skrevet 20. oktober 2008 Tja, vet ikke om det gjør vondt, men første gang legen sjekket dette hos meg i forrige uke, fordi jeg tidligere bare har gått til jordmor, og da synes jeg neimen ikke det var behagelig. Vet ikke helt hvorfor. Hos jordmor har jeg aldri følt noe ubehag... Hos meg er hode fortsatt ikke festet dessverre, selvom han ligger med hodet ned og har gjort det hele tiden! Er i uke 38+3 nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå