Gå til innhold

Hvordan sjekker JM at hodet er festet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer på dette,da jeg nettopp var hos svigers (svigermor er jordmor) og jeg spørte om dette. Hun svarte at man kunne undersøke den med hendene/fingrene og hun kunne gjerne gjøre det...

jeg ble så usikker på om dette var utenpå magen eller at man sjekket det vaginalt,og det er ikke noe jeg har lyst at hun skal gjøre.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hun gjør det oppå magen:-)

Skrevet

Det sjekkes utenpå magen.

Tror nok ikke svigermor hadde foreslått å sjekke noe vaginalt typ hjemme på en søndag vel???

Skrevet

Jordmødre sjekker det ved å kjenne på utsiden av magen.....

Skrevet

Hehehehe...nei...det er vel sant....men hun er en veldig "naturlig type" så jeg visste ikke helt hva jeg skulle tro....hehehehe...følte meg plutselig litt dum her jeg sitter....

da kan jeg trygt spørre om hun vil gjøre det...:-)..

Takk for svar...

Skrevet

Ja ja,du kunne jo ikke vite vettu:)

Skrevet

Du har kanskje vært til kontroll når de har sjekket hvilket leie babyen ligger i? De kjenner hodet nede ved bekkenet og "rikker" litt for å se om det er festet.

Skrevet

Andre som syns dette gjør vondt? Når de leer på hodet til baby altså...

Skrevet

Man kan ofte til og med kjenne det selv. Legen min viste og forklarte hvordan. Før hodet er festet kan man 'røre' på det uten at bekkenet følger med. Når hodet er festet følger bekkenet med. Min festet seg forresten i løpet av uke 39.

Skrevet

Tja, vet ikke om det gjør vondt, men første gang legen sjekket dette hos meg i forrige uke, fordi jeg tidligere bare har gått til jordmor, og da synes jeg neimen ikke det var behagelig. Vet ikke helt hvorfor. Hos jordmor har jeg aldri følt noe ubehag... Hos meg er hode fortsatt ikke festet dessverre, selvom han ligger med hodet ned og har gjort det hele tiden!

Er i uke 38+3 nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...