Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2008 #1 Skrevet 19. oktober 2008 jeg har et spørsmål. gubben og jeg planlegger å begynne prøvingen sommeren neste år,slik at jeg føder akkurat da jeg blir ferdig med studiet. Er nå 2. års og fulltidsstudent, men tjener likevel ca. 100 000 i året. Jobber i gjennomsnitt 6-7 dager i måneden (ikke sommeren, da jobber jeg fulltid), hvorav 4 av disse er helg. Så til spørsmålet: Hva er det som lønner seg for meg? Neste år kan jeg nemlig velge om jeg vil være fulltidsstudent eller nettstudent. Om jeg blir nettstudent vil jeg prøve å få en fulltidsjobb. Kan også nevne at begge søstrene mine har vært veldig plaget med kvalme når de har født, og om jeg blir gravid vil dette påvirke enten sommerjobb eller studiet. Har kikket mye på NAV sine sider, og forskjellige forum, men kan ikke si jeg forstå så mye. Takknemmelig for svar! -Cecilie-
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2008 #2 Skrevet 19. oktober 2008 Vil helt klart lønne seg økonomisk å jobbe fulltid 6 av de siste 10 mnd før du går ut i permisjon. Det "ødelegger" ikke noe for utbetalingen i permisjonstiden dersom du skulle bli sykemeldt i løpet av svangerskapet.. Men så er det jo spørsmål på sikt da.. Klarer du full jobb og nettstudiet? Eller ender det med at du ikke blir ferdig med studiet... mulighet for jobb etterpå da?? Men, med jobb før permisjonen har du jo en jobb å gå til når du er ferdig med permisjonen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå