Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2008 #1 Skrevet 19. oktober 2008 Min svigermor har en datter og to sønner, alle tre har barn, men datterens barn blir alltid prioritert fremfor de andre barnebarna. Føler dette veldig sårt overfor vår sønn og er redd han snart er gammel nok til å oppfatte denne forskjellsbehandlingen. datterens barn får oppfølgning omtrent daglig, mens vi andre helst bør planlegge når vi skal komme på besøk. Dersom alle er tilstede samtidig merker vi alltid forskjell på hvem som får mest kontakt og oppmerksomhet. svigermor er egentlig helt topp og er tydlig kjempeglad i sønnen våres, men det blir så merkbart når vi alle er i lag. Siden vi ble sammen har vi feiret annehver jul hos mine eller hans foreldre. Nå er det det året at vi skal feire jul sammen med svigers, men vi er veldig skeptisk siden vi vet at min svigerinne med familie nok kommer til å være der. Følte dette gikk greit når det bare var mannen min og meg, men nå har vi et barn på to år. Har vært snakk om å invitere dem hjem til oss, men det kan de ikke for "da vil de andre barnebarna savne dem" Noen som har gode råd for hvordan vi kan løse dette. Vi vil jo ikke såre dem heller.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2008 #2 Skrevet 19. oktober 2008 Er i nesten samme situasjon som deg, trenger å råd..
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2008 #3 Skrevet 19. oktober 2008 Tror kanskje jeg ville vært så "egoistisk" at vi hadde invitert hjem til oss, så fikk de velge selv om de kom eller ei. Si at dere ønsker å gjøre det på deres måte nå når dere har fått barn og starte egne tradisjoner. Noe som overhodet ikke er unaturlig når man blir voksen og barna kommer. Om de da sier at de ikke kan pga søsterens barn, så neivel. Da kan dere jo evt feire sammen med din familie.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2008 #4 Skrevet 19. oktober 2008 Vi har som sagt vurdert dette med å invitere dem hjem til oss, men dette ble prøvd av min andre (inngiftede) svigerinne for to år siden og hun fikk som svar at det ble vanskelig på grunn av de andre barnebarna. De har derimot flere ganger feiret jul hjemme hos min manns søster og vi har til og med blitt tilbudt å bli med til henne og feire jul (noe som for oss er helt uaktuelt) Syns dette er helt pyton og det ødelegger mye av forholdet som vi har til mine svigerforeldrene. (Som egentlig er hyggelige mennesker, men litt blinde for måten de forskjellsbehandler på) Kanskje det er best om vi bare sier at vi i år feirer julen hjemme hos oss selv, slik at vi kan lage våre egne tradisjoner for våre barn. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå