mer enn bare mor Skrevet 19. oktober 2008 #1 Skrevet 19. oktober 2008 Hei:) første gang jeg er her, men jeg trenger sterkt å få litt info.. Min samboer og jeg prøver å få barn, og jeg sluttet på pillen yasmin i begynnelsen av august. har hatt regelmessig mens etter det, og har alltid hatt regelmessig mens før jeg begynte på pillen.. Nå er jeg 8 dager over hvor jeg skulle fått mensen, men testet likevel negativt 6 dager etter jeg skulle hatt mens.. er disse testene 100 % til å stole på? vet at det er normalt med unormale sykluser i tiden etter man har sluttet på pillen, men finner det merkelig siden jeg alltid har hatt regelmessig mens .. vet også at det er mulig å hoppe over en eggløsning, men jeg føler meg rimelig sikker på at jeg hadde eggløsning denne syklusen.. pleier som regel å "kjenne" på meg når mensen kommer, men kjenner ingen slike tegn enda.. og om jeg har såkalte "graviditetssymptomer" er litt vanskelig å svare på, for jeg vet rett og slett ikke om jeg virkelig "føler" de eller om det bare er ønsketnkning.. ble langt dette her, men er det noen som har opplevd å ikke teste positivt men likevel være gravide?? blir så fortvilende nå for nå føler jeg at om jeg ikke er gravid, men bare ikke har fått mensen enda, så har jeg plustelig mistet oversikten over syklusen min, og dermed å "planlegge" å bli gravid blir enda vanskeligere.. håper noen kan svare!!
Elvirababy Skrevet 20. oktober 2008 #2 Skrevet 20. oktober 2008 Hei... Det er mange som har fått negativ test men alikevel vært gravid.. Legen og jordmoren sier at en test aldrig er feil om den er positiv men den kan være feil om den er negativ... Men det er sikkert lurt og ta en til eller ta en tur til legen og sjekke der... Lykke til... Jeg også prøver og bli gravid, jeg er redd det skal være innbildning jeg og nå som jeg heller ikke har fått mensen ennå og føler jeg kjenner masse forskjellig... Skal ta en test i dag så da er det bare og vente og se...
Merethe18071980 Skrevet 20. oktober 2008 #3 Skrevet 20. oktober 2008 Jeg testet meg 2 uker etter ventet mens, negativ... 4 uker etter ventet mens positiv.. Gi det litt tid damer, ikke stress med masse tester hver dag. Det gjør det bare værre oppe i hodet....
mer enn bare mor Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. oktober 2008 takk for svar:) nei, det nytter nok ikke å stresse.. er jo ikke så mye en kan gjøre med det hverken fra eller til.. men håper virkelig at jeg skal bli positivt overrasket i dobbel forstand, så slipper jeg evt, å gå gravid hele sommeren;) men, det går vel fint det også om det skulle skje..
Herkules Skrevet 20. oktober 2008 #5 Skrevet 20. oktober 2008 Gravid om sommeren kan være supert det altså! Jeg hadde av en eller annen grunn plutselig en forsinket mens med 10 dager en gang mellom alle regelmessige runder. Så OM du er i ulage en gang kan du fort være tilbake igjen til normalen Gå da utifra siste mens og så normal sykluslengde. Jeg har hatt mensen i 17 år og opplevd to ganger at det har vært unormal syklus lengde (ser man bort i fra graviditet,amming og SA) NÅr det er sagt kan jeg nevne at jeg hadde ultra svake tester i 9 dager før jeg fikk ordentlig positiv test ved forrige svangerskap. De var så svake at hadde det ikke vært for at noen her hadde sagt at de kunne være så svake hadde jeg vært sikker på at de var negative. Så om du er som meg kan det vel hende du bruker litt tid på å produsere hcg nok til positiv test Lykke til
mer enn bare mor Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 20. oktober 2008 takk;) ja, jeg skal stikke en tur på apoteket og kjøpe en test en av dagene, så får vi se;) er i alle fall sluttet å ha et lite "lager" av tester liggende.. det ble for strevsomt..! for ikke å snakke om hav apotekdamene må ha tenkt når jeg kom og kjøpte 3 graviditetstester i slengen.. jaja, de er vel vant til det også muligens..! er jo litt spennende denne tiden også da, selv om man så gjerne skulle fått et positivt resultat.. men man får bare ta det som en del av gamet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå