Gå til innhold

Sover 2-3 åringene deres på dagtid

Anbefalte innlegg

Skrevet

eller skulle dere ønske at de gjorde det, evt ikke gjorde det?

Lillemor sover på dagtid 1 time når hun er i barnehagen(har 50%plass) og hun sovner hvis vi kjører bil i mer enn 10 min når hun er trøtt.

Jeg skulle ønske hun kunne sove litt når vi er hjemme også, for hun blir så utrolig grinete på ettermiddagen.

Hun blir 3 år om 3 uker.

Det er ikke noe problem å få henne i seng om kvelden når hun sover på dagtid, da legger hun seg ca 20.00. Når hun ikke sover legger hun seg ca 19.30.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldste sluttet å sove på dagtid da han var 2 år og 10mnd, og nr to sluttet å sove på dagen da hun var 2 år og 6 mnd. Dette var om sommeren begge deler, så ble naturlig. Savnet det litt i begynnelsen, for var herlig å få det avbrekke på dagen. Men fikk de jo tidligere i seng om kveldene så etter så rutinene var innarbeidet så er det bedre å ha de våkne hele dagene, så slipper en å ta hensyn til at de må sove pådagtid..

Skrevet

Storesøster på 3 1/2 år sover ikke på dagtid, hun sluttet ca da hun ble 3 år. Det hendte noen ganger etter at hun tok 1 time, men det gikk seg fort til.

Hun sovner ofte på vei hjem fra bhg, og alltid hvis vi kjører langt.

Jeg savner også avbrekket, men synes det er herlig å kunne legge henne kl.19 når hun er trøtt og lei.

Skrevet

Største jenta mi slutta å sove rett etter hun ble 2 år..

Skrevet

Eldstejenta sov på dagtid hver dag til hun var litt over 3 år.

Etter det har hun sovet på dagtid hvis det har skjedd noe spesielt. Eks da vi var i syden 2 ganger tidligere i år. Da sov hun 1 - 1 1/2 time hver dag og var dermed klar for å være med ut og spise etc på kveldene.

Gjest trønder25århar1avhver06og08:)
Skrevet

Gutten vår er 2år og 3mnd. Han har akkurat kuttet ned duppen til 30min. Men sover bare enkelte dager(spørs når han våkner på morgenen)

Skrevet

Joda,her soves det 2-3 timer.Å jeg må innrømme at jeg vil savne det,den dagen han ikke vil ha dupp mer =)

Hender han ikke sover,og dagen blir bare grin og mas.

Så,jeg nyter den stunden på dagen hvor jeg får gjort mye uten ivrige hender som vil hjelpe til ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...