Gjest Skrevet 19. oktober 2008 #1 Skrevet 19. oktober 2008 Vi sliter litt med 4åringen vår for tiden. Han har alltid sovet ganske godt om natten og tilrundt 6.30-7 om morningen, noen ganger lenger. Nå våkner han nesten alltid før 5.30. Det hadde forsåvidt vært greit nok om han hadde eget rom og var stille på rommet og lekte for seg selv. Vi står jo uansett opp senest 6.30 på hverdager. Problemet er at han går ut i gangen og vandrer, går på do,skal drikke vann osv, så vekker han storebroren på 6år som han deler rom med, så begynner de å krangle og bråke etterhvert og da vekker de mini på 16 mnd som ligger i naborommet. Og dermed får vi 3 stuptrøtte og gretne barn som = mye krangling, trass og kjefting :-( Jeg tror det skal være mulig å snu dette, men problemet er at 4 åringen sovner i bilen hjem igjen fra barnehagen nesten hver dag og da går det bare ikke. Det tar 10-12 minutter å kjøre og veiene er smale og svingete og krever stor konsentrasjon fra meg å kjøre på. Jeg har prøvd lydbok, musikk, snakke med ham, lilleboren sitter og "maser", roper osv uten at det utgjør noen forskjell og jeg kan sitte og rope navnet hans og innimellom ta ene hånden bak og trekke ham i buksebenet, men han sovner likevel... Er helt tom for ideer, skal jo ikke bli trafikkfarlig heller.Er ikke rart han sovner da siden han sikker er kjempetrøtt etter å ha våknet så tidlig, men så lenge han sovner i bilen så våkner han jo like tidlig morningen etterpå også. Litt ond sirkel. Nå i helgen har vi unngått å kjøre bil og alt i dag tidlig sov han 15-20 minutter lenger enn vanlig, så jeg tror det hjelper at han ikke sovner på dagtid. Noen med noen gode råd? Er så dumt når det går utover alle...
Gjest Skrevet 19. oktober 2008 #3 Skrevet 19. oktober 2008 Kjedelige greier... Kunne det vært en idé å gi han noe mat i bilen? F eks en banan som han kunne spist på til dere var hjemme?
Gjest Skrevet 19. oktober 2008 #4 Skrevet 19. oktober 2008 Ja jeg har tenkt på det, men nå etter jeg begynte i jobb henter jeg litt senere så da får de skive og han har den ofte med i hånden når vi går til bilen og sovner midt i spisingen også... Men takk for tips :-)
Gjest det spirer og gror- Adrian&Oda Skrevet 19. oktober 2008 #5 Skrevet 19. oktober 2008 hva med dvdspiller??
Gjest Skrevet 19. oktober 2008 #6 Skrevet 19. oktober 2008 Vil helst ikke ha det i bilen og er litt i tvil til om det vil virke. Han er nemlig typen som kan sovne foran barne-tv ;-) Men, det kan jo være verd et forsøk å låne en for å se da som siste utvei.
Gjest det spirer og gror- Adrian&Oda Skrevet 19. oktober 2008 #7 Skrevet 19. oktober 2008 ja det er jo kjedelig å bruke så mye penger hvis det ikke nytter. men funker bra på toåringen her da.. han holder seg mye lenger når han får se film i bilen, er han trett nok sovner han jo etter hvert, men sovner mye raskere hvis han kjeder seg...
♥2 små gull♥ Skrevet 19. oktober 2008 #8 Skrevet 19. oktober 2008 Ser at du har prøvd musikk, men det funker hvertfall hos oss. Min er to år. Setter på en cd med barnemusikk hun kjenner, og synger høyt for å holde på oppmerksomheten hennes, og hun synger med. Da holder hun seg våken for da er hun oppmerksom på musikken og konsentrert om å synge med
Gjest Skrevet 19. oktober 2008 #9 Skrevet 19. oktober 2008 Nei det funker ikke her desverre. Er jo ikke alltid han sovner, men nesten hver dag. Kan av og til holde ham litt ved å plutselig og med høy stemme utbryte "SE!!! Se der!" og peke ut på noe, men da bør det jo helst være noe spennende også da ellers lar han seg ikke lure mer enn en gang, hehe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå