Gå til innhold

hjelp meg å få de vekk!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

de helsikes,ekle,små fluene jeg har fått på kjøkkene!!!!!!!

de ser ut som blomsterfluer,men har kun en plante og den er ikke på kjøkkenet!

kjøkkenbenker er ryddig og ren,prøver jo å ikke la ting stå der,og søppla blir tatt ut hver dag,men får ikke bukt med de....

bor i blokk,og flere som sier det er er "blokkfenomen"...driter i hva det er bare de forsvinner!!!

hjelp meg før jeg blir gaal,

i want to kill!!!!! (hehe)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å sett fram et glass med litt eddik i.. Bare ha 1 cm med eddik opp i glasset..

Skrevet

dytt dytt..trenger fler gode råd!har satt frem eddik og ser ikke ut som de tiltrekkes...det de derimot har en dragning til er cognac!

lot ett glass stå på kjøkkenbenken,og vips satt de på kanten og noen datt nedi,men synes det er litt dumt å bruke mannen sin cognac på å drepe fluer...hehe

Skrevet

epleeddik og zalo! funker veldig bra! er innmari plaget med små fluer her og og det trikset funket, bare ha like mye eddik og zalo i en skål og la det stå på benken så håper jeg du blir kvitt dem=)

Skrevet

åh, det er bananfluer... Blir med inni huset via frukt osv, spesielt ananas! Var plaget HELE forrige sommer, og prøvde alle kjerringrådene dersom du googler "bananflue".. ingenting virket, måtte bare ta tiden til hjelp og holde huset smulefritt. Matrester liggende framme var som å be om en ny generasjon innen 24 timer:((( Holdt på å bli gal, og var gravid og hormonell i tillegg, helt forferdelig....

legger alt av frukt og grønt i vann med en gang jeg kommer inn døren etter handel nå ja!!

Skrevet

et glass rødvin med et par dråper zalo fungerer UTMERKET!

la det stå noen få dager og alle flyene ligger i bunnen av glasset.

eventuellt må du bytte det ut en gang i løpet av en uke, men jeg har alltid blitt kvitt dem på den måten :)

Skrevet

Ja, dette er nok bananfluer eller fruitflyes.

Unngå å ha frukt liggende framme, det liker de.

Elers kan du kanskje lage en felle, en trakt nedi en flaske med rødvin og zalo. Vet ikke om det funker, men de skal være glade i rødvin.

I tillegg til frukt/mat, trenger de gjær for å legge egg, er nok derfor de liker seg i sølpa. Tror det kan være lurt å vaske selve søppelbøtten med salmiakk eller klor, relativt ofte, de legger masse små egg som ikke er så enkle å se.

Ufyselige små kryp å ha på kjøkkenet, artige små kryp å ha i biologitimen.. hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...