våken_om_natta Skrevet 19. oktober 2008 #1 Skrevet 19. oktober 2008 Har hatt et haste-ks, og frykter et til i de nærmeste dagene. Forrige gang var jeg veldig kvalm i det døgnet fødselen varte, før det ble bestemt ks. Jeg kasta opp og greide ikke å spise. Hørte det ble snakk om pumping av magesekken før operasjonen, men at noen sa at det ikke var nødvendig fordi magen alt var tom. Noen her som ble pumpet? Det må da være helt jævlig. Kjenner at jeg kommer til å vegre meg for å spise neste gang i tilfelle det skulle ende med ks igjen. Noen som vet? Er det vanlig prosedyre å pumpe???
Sylteflesk Skrevet 19. oktober 2008 #2 Skrevet 19. oktober 2008 Hvorfor tror du at du må ha et haste-ks til? Hvorfor var du kvalm sist, svangerskapsforgiftning? Får du god oppfølging nå? Pumping er nok vanlig ved hasteoperasjoner, dessverre. Ellers møter man jo fastende, hvis operasjonen er planlagt. Mitt ks ble bestemt dagen før, så jeg var fastende.
Stratos med 3 barn Skrevet 19. oktober 2008 #3 Skrevet 19. oktober 2008 Pumping har jeg da aldri hørt om. Jeg har hatt et hastesnitt og et som egentlig skulle være planlagt, men som ikke ble det alikevell. Hastsnitt kaller jeg det da ikke, men jeg skulle heller ikke fødeom du forstår hva jeg mener Var ikke snakk om noen pumping ved noen av tilfellene for mitt vedkommende. Første gang kasta jeg opp masse som du, andre gang begynte fødselen på feil dag
Norwegian by injection Skrevet 19. oktober 2008 #4 Skrevet 19. oktober 2008 Vet ingenting om pumping.....men hadde et grusomt hasteKS som endte med et kutt i blæra (jeg drakk mye under fødselen) og 16 dager på sykehuset!! Aldri igjen!!!
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 19. oktober 2008 #5 Skrevet 19. oktober 2008 Jeg hadde et haste-ks og ble ikke pumpa. Har ikke hørt om andre som har blitt det heller.
-MtG- Skrevet 19. oktober 2008 #6 Skrevet 19. oktober 2008 Jeg hadde haste-ks og måtte ikke pumpes, men jeg var "fastende" da babyen hadde ganske uregelmessig og dårlig hjertelyd i mange timer i forveien(under fødsel) så de nektet meg å spise og fikk bare suge på en liten isbit om jeg var tørst, i tilfelle de måtte ta keisersnitt etterhvert.
Gjest Odin ♥ Tiril_min♥ Skrevet 19. oktober 2008 #7 Skrevet 19. oktober 2008 E hadde katastrofe ks som ikke var i forbindelse med noe fødsel. Da ble e ikke pumpa,vaska..de satt heller ikke kateter. Men dette var en ekstrem situasjon,men e har faktisk ikke hørt om noen andre som har blitt pumpa iforbindelse med ks.
Tøysetipp Skrevet 19. oktober 2008 #8 Skrevet 19. oktober 2008 Hadde også haste-snitt, men ble ikke pumpet. Hadde vel heller ikke spist noen på de 18 timene jeg lå i fødsel før keisersnittet. Forhør deg med sykehuset og evt. prosedyrer dersom det er til bekymring for deg..
Winterlady Skrevet 19. oktober 2008 #10 Skrevet 19. oktober 2008 Jeg ble ikke pumpet nei, dessuten har det vel ikke tid til det når det haster?? Dessuten er det jo ganske vanlig nå å få klyster før man legges inn, så da skal det vel ikke være mye i magesekken uansett..
Emilie-04 og Tobias-06 Skrevet 19. oktober 2008 #11 Skrevet 19. oktober 2008 Jeg måtte ha haste-keisersnitt pga at sønnen min var så stor og satt fast, hadde epidural og de bare fylte den opp og jeg ble ikke pumpet selv om jeg hadde spist tidligere.
~~DoraDora~~ Skrevet 19. oktober 2008 #12 Skrevet 19. oktober 2008 Jeg måtte heller ikke pumpes da jeg måtte ha hastekeisersnitt:)
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 19. oktober 2008 #13 Skrevet 19. oktober 2008 Hadde akutt-ks og der var det ikke snakk om pumping..Hadde ikke vært tid.Men jeg fikk bare drikke vann når jeg var i fødsel,pga at det var fare for ks.
Resilience Skrevet 19. oktober 2008 #14 Skrevet 19. oktober 2008 Jeg spiste mat etter at epiduralen ble satt laaaangt uti fødselen, en time etter ble det bestemt at hun måtte ut ved keisersnitt og en halv time etter dette var hun ute. Ingen som snakket om pumping. Min søster fødte også sin førstefødte ved snitt og måtte heller ikke pumpes.
våken_om_natta Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter #15 Skrevet 19. oktober 2008 Det høres bra ut. Til deg som svarte først: Jeg har et barn som ligger helt på skrå i magen og ikke vil ned i bekkenet sånn som forrige gang. Er 3 dager over termin. Fødselen skal visst få starte som vanlig, men mye som tyder på at det ikke kommer til å gå. Derfor frykter jeg at det ender med ks denne gangen også. Men jeg håper det selvsagt ikke!
våken_om_natta Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter #16 Skrevet 19. oktober 2008 Og hvorfor jeg var kvalm sist, vet jeg ikke. Ikke svangerskapsforgiftning i alle fall. Sikkert en kombinasjon av smerte og spenning.
Håpefull mamma Skrevet 19. oktober 2008 #17 Skrevet 19. oktober 2008 jeg hadde vannavgang +slimproppen gikk to dager før jeg ble satt i gang. da jeg ble satt igang fikk jeg klyster så magen skulle være tom. endte med haste-ks da hjertelyde falt drastisk.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 19. oktober 2008 #18 Skrevet 19. oktober 2008 har hatt katastrofesnitt og jeg skal love deg at det ikke var tid til noen magepumping. hehe.
erteposen + 4 Skrevet 19. oktober 2008 #19 Skrevet 19. oktober 2008 Ikke tid til pumping her heller. Gikk 4 min fra vaktskifte (udugelig jordmor) til gutten var ute:)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 19. oktober 2008 #20 Skrevet 19. oktober 2008 Jeg måtte ta haste ks, men de pumpet ikke. Det gikk rimelig raskt fra det ble avgjort til jeg satt på operasjonsbordet og fikk spinal. Snakk om 10-15 min max.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå