Gå til innhold

Var jeg frekk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på middag hos svigers i går med flere av familien. Etter middagen skulle mannen min ta seg en selskapsrøyk (sikkert flere som ville ha også), men da sa jeg at han kunne gå ut. Men, da kom det fra mine svigerforeldre at det var bare noe tull og at hos dem var det røyking inne. De røyker ikke selv til vanlig. Sa da at det var mest for meg selv, at jeg blir uvel av røyklukten. Må legge til at jeg er høygravid og at sønnen vår var der også. Var jeg frekk som ga klar beskjed? Svigers virket litt paff..Har alltid værrt festøyker før, men nå har jeg blitt litt anti, dessuten vil jeg jo selvfølgelig at sønnen min skal slippe denna røykelukta.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei du var ikke frekk. Synes det er verre at de gir aksept for røyking i et rom hvor det er gravide og barn.

Husker mannen min da jeg gikk gravid. Om vi kom et sted hvor noen røykte inne, ba han dem alltid om å la være. Han sa at han ikke ville at barnet og kona skulle utsettes for skadelige stoffer om han kunne hindre det. Og det klarte han jo!

Skrevet

Samme hva du sa og samme hva svigers sa, burde ikke vært noe spørsmål om at mannen din hadde tatt turen ut!

Altså ingen skulle behøve å si noe, han skulle gått ut for egen maskin!

Men du har helt klart rett!!

Skrevet

Nei, hvis det er sant at du blir uvel så er det ikke frekt i det hele tatt.

Skrevet

Mannen min har gitt klar beskjed til svigers som røyker, at vi ikke kommer dit nå som jeg er gravid, dersom de røyker inne. Hva er ellers poenget med at gravide ikke skal røyke hvis de likevel tvinges til å sitte i andre sin røyksky. Like skadelig spør du meg. Svigers røyker ute når vi er der, og har gjort det hele veien. Det samme kommer til å gjelde når baby kommer på besøk senere. Det er jo ingen som tvinger gravide til å drikke alkohol, men til å sitte i en røyksky... Synes det er utrolig frekt.

Skrevet

skulle jo bare mangle de gikk ut å røkte når det var barn til stede..såpass vett burde de vel hatt?

jeg er også festrøyker, men når jeg var gravid ble jeg uvel av at andre røkte

Mamma røyker inne, men når vi kommer på besøk (jeg bor et stykke unna så det blir hele helger) Så har hun et eget røykerom hun røyker på når vi er der. Det har hun gjort siden jeg fikk min 1.fødte for noen år siden. Dette gjorde hun automatisk uten jeg måtte si noe. Skulle da bare mangle..

Skrevet

Nei absolut ikke. Var i en rund dag sist helg i et ungdomshus der det var lov å røyke inne etter et visst klokkeslett. Da klokken var slagen tente hver eneste røyker opp, selv de som nettop hadde vært ute og de tente så den ene sigaretten med den andre. Det var utrolig ubehagelig for meg som er gravid, og vi gikk tidlig hjem. Følte ikke jeg kunne reise meg på stolen og be 50 ukjente mennesker om å kubbe røyken av hensyn til meg, men i familiesammenheng synes jeg absolutt det. Har allerede begynt å tenke på en onkel av min mann som tenner opp inne hos folk uansett, uten å spørre. Når snuppa kommer blir det vel til at jeg må sitte på et av soverommene med henne når han er samme sted som oss, for han tar ikke hensyn når folk sier i fra.

Skrevet

Synes heller ikke du var frekk. Bedre å si ifra. Takler heller ikke røyklukt, og kan kjenne at sambo står ute på trappa å røyker gjennom ventilen som står å blåser UTOVER, på badet..

Skrevet

Jeg hadde ikke kommet på besøk til folk som røykte inne og som ikke kunne ta hensyn når jeg kom på besøk gravid, eller med barn. Hadde noen, uansett hvem, tent en røyk i mitt hjem uten min tillatelse hadde jeg laget sånt et helvete at de hadde dratt og aldri kommet tilbake. Herremin, nei HI, du er ikke frekk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...