Gå til innhold

Dere som ikke er sammen med barnefar...

Anbefalte innlegg

Skrevet

og som har ungene annenhver julaften...

Hvordan feirer dere jul med ungene? Før/etterpå eller får de pakkene med seg til far...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi feirer to julaftner. er det min jul har de en "ekstra" jul hos seg og er det dems jul, har jeg en ekstra jul hos meg.

faren til småen er også vokst opp med to hjem så der er det helt vant med to-julaftner. også er det enklere siden småens gaver fra fars familie skal være hos far og småens gaver fra min familie skal være hos meg.

jeg syns det er en fin løsning.

Skrevet

Når eldstejenta i huset her skal til faren sin (hun er 11 år) så bruker jeg å lage en liten julaften for henne hos oss.. Litt risgrøt med overraskelse, litt godis og kos... så får hun åpne pakkene fra oss og vår familie hjemme. Og resten hos faren... Dette har fungert fint hos oss i flere år nå..

Skrevet

Feirer dere da den "xtra" julaften med fullt tilbehør??? (mener da finklær, julemiddag osv).

Skrevet

Vi er sammen, men jeg har hele livet feiret jul annenhvert år hos mamma/pappa.

Vi har aldri åpnet mammas gaver hos mamme og pappas hos pappa, men alle på julaften. Egentlig er dte veldig hyggelig å få gaver fra noen som ikke er der, da er de på en måte der allikevel.

Vi har heller aldri feira noen ekstra jul, men det har fungert fint fordet. :)

Skrevet

jeg tror barnefar gjør det. for der er det to barn som ikke er hjemme på julaften anden vært år. også feirer søsteren hans og barna hos mannens foreldre samme året. så sånn jeg har forstått det så feirer de ordentlig jul med alle en gang ekstra når småen er her.

men vi lager nok ikke ribbe og sånt to ganger (vi har veldig mye forsjellig middager på julaften pga forskjellige tradisjoner og at noen ikke spiser svin) men god mat blir det og fine klær og julenisse. litt sånn koslig intim greie. tror broren min sine barn kommer også. det er jo litt koslig og gjøre litt fint ut av det.

Skrevet

hun får med seg gavene fra den hun ikke skal være hos til den hun skal til. har bare enn julaften! men vi "deler" de andre juledagene oss i mellom slik at hun får være med på det som er mest gøy for henne ellers i jula og får sett begge sider av familien mest mulig :)

er det en dag i året det er "tungt" å ikke bo med BF så er det julaften. jeg unner jo han og snuppa å få like mange julaftner sammen som det jeg og ho har... men det er stusselig med julaften uten henne. tror nesten det blir mer sårt når vi nå får en ny baby og ikke kan ha alle barna hver jul liksom... men men, det er jo en del av det å gå fra hverandre og gjøre det så bra som mulig for barnet :)

Skrevet

Elstemann feirer annenvær jul med pappan. da feirer vi hær hjemme lillejulaften med mimmi,offa,lillebror, meg og stepappan:):) årdner med nisse,julemat og pakker opp pakker:) Han tar oxo med seg noen pakker til pappan sin:) skriver liste vi så ser begge parter hva han har fått. Leiker han får fra fars familie blir hoss han..

far har alltid han 1 og 2 juledag for da har de familietradisjoner på hans side. mens jeg har nyttårsjaften:) vi er veldig flexibel der:)

Når jeg har han julaften så feirer vi alle hjem til mimmi og offa:) jeg og pappan min står for matlagingen, kjempe koselig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...