Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2008 #1 Skrevet 19. oktober 2008 Planlegger å bli gravid, men var så VELDIG kvalme første gang. Er det noen som har prøvd akupunktur mot kvalmen? hjelper det til en bedre hverdag? Takknemlig for svar:-) denne svangerskapskvalmen var forferdelig:-/
Gjest Skrevet 19. oktober 2008 #2 Skrevet 19. oktober 2008 Jeg har også vært veldig kvalm i alle mine 4 svangerskap. Prøvde akupunktur i 2.svangerskap,men syntes ikke det hjalp noe. Prøvde igjen i siste svangerskap,men ingen effekt nå heller. Men har jo hørt om de som har hatt effekt av dette,så det kan vel være verdt å prøve.
Én til Skrevet 19. oktober 2008 #3 Skrevet 19. oktober 2008 Beklager å måtte skuffe deg, men jeg har heller ikke hatt noen effekt av akupunktur mot kvalme :-( Ble veldig kvalm med førstemann, og er om mulig enda mer kvalm denne gangen, og har ikke funnet noen superkur dessverre.. Eneste som virker å hjelpe litt er cola og små, hyppige "måltider" (hvis tørr loffskive f.eks. kvalifiserer til "måltid".. haha) Sukk, gleder meg til de første månedene er over, og jeg forhåpentligvis slipper å ha et nært forhold til doskåla.. slitsomme greier!!! Føler med deg!
Gjest Skrevet 19. oktober 2008 #4 Skrevet 19. oktober 2008 Hei:) Jeg har slitt med kvalme jeg og, og forrige gang prøvde jeg akupunktur, pluss disse seabandene. Det eneste det gjorde for meg var en slankere lommebok, desverre.... Men det kan jo selvfølgelig være forskjell fra person til person. Jeg vet hvordan du har det, det er en tung og slitsom periode. Lykke til:)
Nordhagenjentene :) Skrevet 26. oktober 2008 #5 Skrevet 26. oktober 2008 Eneste som hjalp mot kvalmen min var Postafen. Etter 2 innleggelser og minus 8 kg på 6 uker var det godt med medisiner... Jeg prøvde ALT før medisiner (salte kjeks, vann med sitron, ingefærte, kvalmearmbånd, akupunktur, spise lite og oft osv), men ingenting hjalp. Ei venninne hadde derimot veldig god effekt med akupunktur, så det kan være verdt å prøve - men hjelper det ikke etter 3 ganger kan du bare slutte, da vil det aldri virke!
Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #6 Skrevet 26. oktober 2008 Da må jeg få lov til å skryte litt av akupunktur:) For meg var det som natt å dag.Å jeg var virkelig klein.Gikk ned 6 kg på 2 mnd...gikk tre ganger på ak å dagen etterpå var kvalmen helt borte.Helt utrolig!Var jo som en helt ny verden..
sprellefant.no Skrevet 27. oktober 2008 #7 Skrevet 27. oktober 2008 Slenger meg på denne - har hatt veldig gode erfaringer med akupunktur i forhold til kvalme. Kvalmen har forsvunnet etter 1 behandling, fra èn dag til en annen. Er i hvert fall verdt et forsøk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå