Gå til innhold

Min svigermor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er i full jobb, og har en utdannelse som imponerer meg. Mange mange år på skolebenken samtidig med jobb og to unger - sterke damen.

Hun er snill og varm og har en rå humor - og alltid tid til snørrete barnbarn som vil ha kos. Hun baker og lar kjøkkenet stå rotete og jævlig etterpå, fordi hun heller vil skravle med ungene enn å vaske mens de er der.

Hun har en utrolig fantasi og forteller ungene spennende og morsomme historier som de husker lenge lenge etterpå.

Og når sønnen hennes og jeg sliter litt, sier hun alltid "det ordner seg nok!" - hun tar aldri parti eller legger seg opp i valgene våre.

Selvsagt kunne jeg hengt meg opp i de negative sidene hennes, men hvorfor det? Livet er kort. Elsk de du har rundt deg, de forsvinner en dag. Mennesker er ikke ment å være perfekte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Greit å elske andre, men er man særlig glad i seg selv dersom man gjentatte ganger lar seg tråkke på?

Perfekte er ingen, men alle burde hatt respekt for andre og normal høflighet

Skrevet

Enig!

Viktig å fokusere på de positive sidene så lenge de ikke blir overdøvet av de negative.

Din svigermor respekter deg. Dessverre er ikke alle like heldige som deg.

Skrevet

Så godt å høre at noen andre også er glad i og setter pris på sin svigermor!

Nesten så jeg føler meg helt snål som er stor beundrer av min svigermor?!

Hun er ufør pga ryggen, har alltid mange jern i ilden(hus, kjøkken, strikking etc), håndterer lett 6 barnebarn i en uke på ferie med aktiviteter hver dag, åpen og ærlig, respekterer våre valg og rutiner, positiv og klager aldri, et enormt omsorgsmennenske! og ikke minst har hun oppdratt 3 utrolig flotte sønner som jeg er så heldig å få leve sammen med, en av dem...

Jeg kunne holdt på lenge ennå....

Oppsummert så er dette ei dame som er et fantastisk forbilde for meg og for mine barn! Jeg er dypt imponert hva hun har gjort og får til. Skulle ønske hun var mammaen min.....høres sikkert fælt ut, men mange grunner til at ejg ikke har respekt for mammaen min.

Jeg er så utolig takknemlig for å ha mine svigerforeldre!!!

Skrevet

Jeg tror ikke du er så snål, jeg tror bare du er heldig.

Jeg hadde også sansen for min svigermor før vi fikk barn - men nå gruer jeg meg til hun kommer på besøk. Hun respekterer meg ikke og prøver hele tiden å overtale meg til å gjøre store og små ting annerledes (slik hun ville gjort det). Hun forventer at hun skal få være med og ta avgjørelser i vårt hjem og våre liv. Det er utrolig frustrerende, og det senker faktisk livskvaliteten min. Særlig fordi samboeren min og jeg ser på dette veldig forskjellig - han mener vi burde slippe henne inn i våre diskusjoner for å lære av hennes livserfaring, og han er enig i at hun går langt over streken i blant, men det mener han at jeg bare skal overse og overhøre. Vi har gått i familieterapi, og terapeuten sa at jeg bare måtte markere meg overfor henne selv. Fram til nå har jeg forventet at han skal si ifra, men når vi er uenige og ikke finner noen felles front, må jeg ta diskusjonen med henne selv for ikke å bli tråkket flat.

Sorry, det ble mye om meg. Jeg prøver bare å fortelle deg at du har helt rett i at du er heldig :)

Skrevet

Sally&Tiny - å elske og å godta er ikke det samme som å la seg tråkke på.

Flere av venninnene mine sliter med mødre og svigermødre. Og den beste løsningen blir oftest å ikke la merkelig oppførsel gå inn på en selv.

Om for eksempel svigermor kritiserer deg - ikke gå utifra at hennes mål her i livet er å forsure din tilværelse. Hun kan ha en drøss issues som ikek har noe med deg å gjøre. La det prelle av.

Skrevet

Noen ganger er nok nok. Noen ganger er det en kamp man må ta fordi det er viktig for en.

Jeg vil faktisk ikke leke martyr og la min svigermor snakke nedlatende om meg i mitt nærvær og når jeg ikke er tilstede- og la "det prelle av". Synes du at jeg skal la det passere at svigermor snakker på en negativ måte om mamma til sønnen min? Du virker utrolig belærende, så du kan jo kanskje fortelle meg hvilken virkning du kan tenke deg at det har på sønnen min.

Skrevet

Høres ut som ei gulli svigermor du har. Mi er mest opptatt av å bare vaske hu...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...