Gå til innhold

Streng diett helbredet Autisme til dette kjedisparet.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja.. Vet ikke helt om dette kvalifiserer for god nok kilde til at jeg tror på det....

Skrevet

Proteinintoleranse kan faktisk føre til autisme. Personer med proteinintoleranse skal holde seg unna gluten og melkeprodukter. Har man denne intoleransen, klarer ikke kroppen å bryte ned proteinet som finnes i disse produktene pga enzymmangel. Enzymmangelen gjør at peptider, - som er bruddstykker av proteiner hoper seg opp i kroppen og påvirker den biokjemiske balansen i hjernen. Sykdommen kan oppstå etter vaksine.

Jeg har selv proteinintoleranse. For noen år tilbake fikk jeg diagnosen ME. Fra å være svært aktiv og trene flere ganger i uka på treningsstudio, gikk jeg til nesten sengeliggende. Jeg klarte knapt å gå 300 meter. Legene mente jeg bare skulle ta tiden til hjelp, men jeg ordnet selv med time hos en spesialist i ernærings- og miljømedisin. Der fikk jeg påvist kvikksølvforgiftning, trolig pga av vaksinering og amamgam. Jeg ble noe bedre etter avgiftning og sanering, men ikke helt. Det var først etter at jeg kuttet ut melk og gluten fra kostholdet, at jeg merket en stor endring. Jeg har ikke testet meg, men flere i familien har sykdommen, og den er arvelig. Jeg har prøvd å spise melkeprodukter og gluten igjen for å kunne ta en test ( må spise normal mat i 3 - 4 uker for å teste), men hver gang blir jeg syk og orker ingenting. Jeg må derfor gå tilbake til diett etter bare et par dager, og blir bra igjen.

Vel, jeg fikk ME. Men proteinintoleranse kan føre til ulike sykdommer, slik som autisme. Se www.npif.no. Ellers er det vanlig at proteinintoleranse kan oppstå etter vaksiner / kvikksølv. Det har visst noe å gjøre med at tarmen blir mer permeabel/ lekk, og at disse opiatene lettere går over i blodet.

70 % av immunsystemet ligger i tarmen. Det er faktisk mange sykdommer som kan helbredes ved kosthold!

Skrevet

Bare et tillegg til det jeg skrev over:

Det står nå på siden til www.npip.no (proteinintoleranseforeningen) at det skal være en konferanse snart om hvordan autisme kan behandles.

"og at disse peptidene går lettere over i blodet" skulle det forøvrig stå i nest siste avsnitt, og ikke opiatene......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...