Gå til innhold

alternative måter å gifte seg på??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har bare mer og mer lyst til å gifte meg, men hverken jeg eller sambo er interessert i et kirkebryllup.

Hva kan man velge av enkle alternativer for å gifte seg og hvor mye koster slike ting? noen som har peiling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi giftet oss borgerlig, tinghuset i oslo. hadde kjole og dress og hele pakka allikevel ;o) kostet ingenting.

Skrevet

du kan ta med deg en dommer til ett eller annet sted, i fjæra, på fjellet, hvorsomhelst!

mange ambasader har også vigselsrett.

(de som jobber der, kan sikkert være vitner for dere)

ellers så var jeg i et bryllup i sommer, hvor det var en symbolsk sermoni på en vingård i frankrike, ute under et fint tre, veldig koselig! de gifta seg på tinghuset før de dro.

mener å huske at en kaptein kan gifte dere i internasjonale farvann (er ikke sikker, altså..)

Skrevet

Faen, får jo lyst til å gifte meg igjen, jeg nå....hihi.

Bryllupsseremoni i fjæra, tenk så kos! *drømme seg bort*

Skrevet

hehe..... mye her som hørtes skikkelig romantisk ut:-)

Skrevet

Vi hadde vielse ute i skogen, og ble viet av en fra Sosialhumanistene.

Da kan du gifte deg omtrent hvor du vil.

Vi hadde grillfest i hagen etterpå. Det var kjempekoselig, og ganske uformelt.

Skrevet

Vi ville heller ikke ha kirkebryllup.. så vi ringte tinghuset og ble viet av sorenskriveren... Helt gratis..

Hva man gjør ut av det etterpå bestemmer man jo selv...

Skrevet

Vi giftet oss i Tinghuset, han i dress, jeg i bunad.

Hadde middag med 20 gjester (nærmeste famile) hjemme etterpå, det var kjempekoselig. Etterpå hadde vi fest for vennene våre også, med litt enklere mat.

Det kostet ca 20 000 for oss, mesteparten av dette var mat og drikke.

Å gifte seg blir hva du gjør det til, selve seremonien i Tinghuset er raskt overstått og ikke spesielt glamorøs, men høytidelig nok i massevis. Vi hadde med hele slekta og mange venner inn også, men det varierer litt hvor mange tilskuerplasser det er.

Skrevet

Vi gifta oss i Tinghuset.

Kun oss to , sønnen vår på 5 måneder og her vår forlover.

Etterpå spiste vi konfekt og drakk portvin på et sjokoladeri og så spiste vi middag ute alle sammen.

Veldig hyggelig. Ville ikke gjort det på noen annen måte.

Det beste var at jeg kunne bruke et lys mosegrønn ullkjole som brudekjole. he eh:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...