Gå til innhold

Trenger forslag til vogn!!! Hjelp meg, jenter!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi får baby i månedsskiftet januar / februar. Vognen skal:

- god trillekomfort!!

- ikke være tung og for stor / klumpete

- bli liten sammenslått / ta liten plass i bil

- ha bag med god plass til vinterpose (fra fødsel til våren kommer vi til å bruke Teutonia dunpose i bagen - den er ikke så veldig stor...)

- sportsdel som har vendbar sittedel og plass til vinterpose

(ihvertfall må sittedelen være vendt mot den som triller, kan eventuelt kjøpe ny sportsvogn ettersom barnet blir eldre..så sportsvognegenskapene er ikke det aller viktigste, hehe)

Tusen takk til dere som orker å svare meg!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg kan anbefale Emmaljunga Citycross med Citybag!! Vognen veier kun 11 kg med citybag. Du må kjøpe bagen utenom, men du kommer ut billigere enn å kjøpe en stor bagvogn der sportsdelen følger med alikevel!

Både bag og sportsvogndelen kan snues begge veier!! Enkelt å klikke av og på! Veldig lett å løfte av og på bagen, aluminiumsunderstell gjør vognen blant de letteste, punkteringsfrie hjul med kulelager(2009 mod.), tåler godt å kjøre i terreng/skog og mark!! Lett å manøvrere.Tar liten plass i bil!! Vi har volvo med stort hundebur bak, men vognen får plass ved siden av;)

Du kan jo også velge en farge i sportvognen og en i bagen, gøy med litt forandring når du skal bytte til sportsdelen:)

Mange sier Citybagen er så liten i forhold til de andre bagvognene, men det er den ikke! Kun 2 cm skiller dem i lengden innvendig på madrassen (citybag vs duo edge)!

Jeg har selv vært i butikken og målt dette!! Så det er ikke noe å legge fingrene i!! De er bortimot like brede innvendig i bagen!

Gå i butikken og se/prøvekjør vognen! Tror du blir fornøyd:) Jeg skal ha januarbaby, og vognen er perfekt til det med tanke på at den også er fin å kjøre på snø, den er også lun og fin!

Vi har kjøpt Citybagen i Black Crock og sportsdelen i Pro Titan! Kjempetøff!!!

Gå inn på Emmaljunga sine sider på nett. Der står alt om fargevalg og mål!

Lykke til!!

Skrevet

Takk for svar! Jeg kikket på hjemmesiden men da står det at total vekt med understell, hjul og citybag er 14.4 kilo.. Synes kanskje det er litt mye....

Skrevet

Den skal være 11 kilo med bag... Men uansett gå i butikken og prøvetrill den, og du vil merke stoooor forskjell fra andre vogner!! Den er en av de letteste, og minste når den er slått sammen, som er på markedet i dag!

Jeg prøvde flere, men d er faktisk stor forskjell fra de andre vognene selv om det bare skiller noen kilo... Duo Edge feks er 20 kilo!! Så kommer baby og utstyr i tillegg....puh...pluss at den er stor sammenlagt.

Skrevet

Da får jeg nok gjøre det! Takk skal du ha :)

Skrevet

Anbefaler ikke noen med 3 hjul iallefall!! Jeg jobber i barnehage, og de mest usikre vognene er faktisk 3 hjulingene!!

Men alltid smak og behag...jeg hadde aldri gått til innkjøp av en slik til baby iallefall! Ekkel å kjøre på snø og grus er de også... ;) Bare ett tips:)

Lykke til i vognjungelen uansett:)

Skrevet

Brio sing er absolutt til å anbefale:)

Skikkelig stilig og enkel å trille. Veier 13 kg med bagdelen! Superlett å legge sammen og får plass selv i en liten bil. Man kan velge hvilken vei sportsdelen skal være og veldig enkel å få av å på!

Lykke til!

Skrevet

Etter å ha kikke meg i hjel på vogner på nett kom jeg fram til at citycrossen er den letteste og minste vognen som finnes på markedet. (I allefall her i byen... Bodø).

Kjøpte den på fredag. Hadde fortsatt god plass i baggasjerommet når understellet var slått sammen og lagt i.

Tror jeg skal bli godt fornøyd.

Skrevet

synes brio sing er så brei mellom bakhjulene jeg da. Vi har brio happy, fornøyd med den. Men den er tung med compactunderstellet som vi har. Kunne jeg valgt en gang til hadde jeg valgt med lettvektunderstell og da skulle den fylle alle kravene dine. Har også mountain buggy (oth) mini er 7 mnd nå så det går bra å ha han vendt fra meg på noen trille turer. Den er den beste vogna jeg har vært borti værtfall! Det er 3hjuling, som er kjempe stødig på all slags underlag så jeg er ikke helt enig med det hun over her sier. Selv om sikkerrt en god del av de ikke er gode på grus og snø, men det er da ikke alle 4hjulinger heller:)

Skrevet

Slenger meg på denne jeg også! Leter etter drømmevogna og har termin i slutten av januar, vi har kikket på Brio Happy, Bugaboo og nå venter jeg på at den nye Brio Joy skal komme i butikkene.. Spent på den!! Men kanskje jeg skal se litt på CityCross...Liker egentlig ikke Emmaljunga, synes de er veldig store og klumpete, men er vel verdt å ta en kikk... Det viktigste for oss er at vogna er lett og kan trilles på vinterføre!

Skrevet

Som noen påpekte da jeg stilte samme spørsmål for noen uker siden (jeg får desemberbaby): Når det er som kaldest ute, er babyen også veldig liten siden han/hun akkurat er født (duh...) og dette betyr at du kan ha en tjukk vognpose i en relativt liten bag uten at det blir trangt. Altså trenger du ikke prioritere å kjøpe en kjempebag, for når babyen er større vil det også være sommer og du trenger mindre "innpakning". Neste vinter vil du kunne bruke sportsvogn, kanskje til og med med den samme store, tjukke vognposen!

Det er hvertfall min plan... :)

Jeg endte opp med å kjøpe en pent brukt Brio Happy til 3000,- (pass på hvilket understell du kjøper hvis du skal ha Brio, det som kan slås sammen til bitteliten størrelse, med vendbart håndtak, har visstnok null fjæring...)

Lykke til i vognjungelen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...