Gå til innhold

Hadde vært deilig å kjenne liv...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå 16+6, og de fleste symptomer er svakere. Vet jo at det ofte er en rolig periode i svangerskapet nå, men hadde jo vært deilig å kjenne at alt er i orden med spiren... Når kjente dere andre 1. gangs liv? Har kjent noe som muligens kan være babyen, men vanskelig å si siden jeg ikke har noe å sammenligne med

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg er 13+0 i dag og har de siste dagene kjent "bobling" i magen..var usikker på om det kunne være babyen, men det er på samme plass i magen så å si hver gang.. Er vel veldig vanlig at man ikke kjenner noe før man er 18-20 uker på vei...

Har magen begynt å vokse?

Gjest leelu25-nr.2 *30.03.09*
Skrevet

Når jeg gikk med guttungen som blir 2 år i desember kjente jeg ikke spark og liv før uke 21 (morkaka lå ut mot magen)

Denne gang begynte jeg å kjenne i uke 15/16, altså 6 uker før, så det er mye vanligere å kjenne liv tidlig om man er andregangs.

og ikke uvanlig å måtte vente til rundt uke 20 med første ;)

Skrevet

Jeg er førstegangs og har aprilbaby i magen, og er 14+5 (ca) nå. Jeg har kjent liv i to-tre uker allerede, første gang før livmoren steg opp fra bak symfysebenet.

Det jeg gjorde var å ligge helt stille og kjenne på bevegelsene. Konsentrerte meg om det området der jeg forventet å kunne kjenne noe. For det meste så kjente jeg bare luft, men noe av det har nok vært mini. Men så begnte jeg å følge med på bevegelsene. Dersom det flyttet på seg om jeg dyttet og klemte på magen eller snudde på meg, da var det luft i tarmene. Luft i tarmene gir jo ofte lyd fra seg også, når e lgger helt stille. Men plutselig kjente jeg noe som spant rundt der bak symfysebenet, mye lenger enn luft oppholdt seg på samme sted og en helt unik og særegen følelse, og da bare forsto jeg hvem det var.

Nå kjenner jeg mini av og til, kanskje litt hver dag, men på fredag for eksempel så vi en ganske spennende film, og midt under de mest spennende scenene så ble det baluba og akrobatikk i magen!

Jeg synes det er morsomt å kunne kjenne babyen såpass tidlig, jeg trodde ikke det var mulig egentlig! Kanskje du har kjent babyen allerede, men at det bare ikke slo deg at det kunne være den? Jeg er i allefall sikker på at du kjenner det snart!

Skrevet

Jeg har begynt å få skikkelig mage ja. De fleste bemerker hvor stor den er i forhold til termin... Kjente akkurat en leamusfølelse på venstre side, innbiller meg at det muligens kan være spiren min... Blir godt å kjenne liv regelmessig ja, men det er jo noen uker frem til det.

Skrevet

jeg kjente liv først i uke 18, men det er normalt å kanskje måtte vente til uke 20 også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...