jinte1983 Skrevet 19. oktober 2008 #1 Skrevet 19. oktober 2008 igår efta da jeg sto på badet hjemme fikk jeg en ekstrem smerte nedi magen. Har hatt ett keisersnitt tidligere, og d kjentes ut som om jeg sprakk rett og slett. Var en så intens smerte at beina svikta, og den holdt på non stop en stund... Gubben kom hjem en halvtime etter og fant mg sittende gråtkvalt på gulvet... Kjente null liv i tillegg, samme hvor mye jeg dulta til babyen... Jeg ringte føden og fikk beskjed om å komme med en gang... Vi dro til sjukehuset, tok ca 25 minutter... Smerten var der, men ikke fullt så intens. Hadde bredt seg litt til hele underlivet... Null liv i bilen heller... Og denne snuppa har vært max aktiv hele svangerskapet.... Kom inn og de satte igang ctgmåling med en gang. Brast ut i tårer da d viste seg at snuppa hadde d bra. Herlig puls, og DA kom sparkene etterhvert også. Snakk om å skremme mamman sin.... Tok etterhvert blodtrykk, sjekka urin og kom inn til legen. Han tok vanlig ultralyd, og også en vaginal for å sjekke evt åpning og slik... Baby'n har d heldigvis helt bra, men j har fortsatt vondt... Var ingen tegn på at jeg hadde sprekt eller noe, men fikk ikke lov til å reise hjem og da kom flere tårer, hehe... Alt virka først så bra, men iom at j har vondt der jeg har vondt, og jeg har så stor mage (er en veldig stor unge, og j har veldig bra med fostervann) så måtte jeg bli minst til søndag, kanskje lenger. Terminen min er 22.november... De turte ikke å sende meg hjem pga at de har opplevd, selv om prosenten er liten, at livmora har vært så tynn ved gamle ks-arr, at den har vært helt gjennomsiktig, og kunne sprekke bare man tok finger borti... Så her ligger jeg da, på ei fødestue til observasjon. Skal ta en del prøver igjen imorgen... Var ikke akkurat forberedt på innleggelse, så hadde jo ikke med meg noe. Heldigvis var mobilen i veska mi,hehe... Ble "sperra inne" 9 igår kveld, og la mg en time etter. Fra da til nå har jeg vel våkna minst ti ganger. Uansett hvordan jeg ligger er d dritvondt. Er d ikke ved magen/underlivet, så er d denna jævla bekkenløsninga. Og max vond seng... Klag klag klag drømmer om senga mi hjemme, med gubben min i... Og doen min, med lambi dasspapir, og ikke "tegneark" som de har her... MEN, ja, j er trygg her, så prøver å trøste meg med d... For selv om turen fra hjemme og hit tar 15-20 minutt, så sier de at om j drar hjem, og det sprekker, så er d altfor lang tid. Og de ønsker ikke å gamble med to menneskeliv...
MammaTil2Gulljenter Skrevet 19. oktober 2008 #2 Skrevet 19. oktober 2008 hørtes veldig lite kjekt ut, så forstår godt du ble lei deg da du fikk nyheten. Det positive er jo at babyen i magen har det flott og ingenting er galt med henne... Det er lenge igjen til termin, men det er bra de tar dette på alvor...tenk om noe skulle gå galt... du får spørre samboeren din om han kan ta med litt hjemmefra, som dopapir o.l. Lykke til, ser nok deg masse her inne fra nå av;)
Alenemoder1snart2er tobarnsmor Skrevet 19. oktober 2008 #3 Skrevet 19. oktober 2008 Stakkars deg, dette hørtes jo helt forferdelig ut, men godt alt er bra med snuppa di hvertfall. Håper du klarer å slappe av litt selv om situasjonen er vanskelig for deg nå. Masse lykke til!
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2008 #4 Skrevet 19. oktober 2008 Sender deg en hilsen og tenker på deg. Godt å vite at du er i trygge hender hvertfall!
jinte1983 Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 19. oktober 2008 takk skal dere ha nå har jeg akkurat kommet hjem igjen, heldigvis... det har vært en sinnsjuk lang tid den tiden jeg var på sykehuset, og det ble minimalt med søvn også... snuppa hadde det fortsatt bra i dag også, så jeg har nok letta minst 20 kg på et døgn nå hadde ny ul i dag, for å sjekke nøye ved arret mitt, for det gjør fortsatt vondt. har heldigvis avtatt litt, men kommer som sterke stikk og bank med jevne mellomrom (ikke bare sånn vanlig arr-smerte, for det har jeg hatt ofte siden forrige ks)... legen fant ikke noe blod eller noe, men bare hun tok borti der så gjorde det enda mer vondt... fikk lov til å reise hjem, har legeavtale der i morgen uansett, og om det skulle gjøre mer vondt skal jeg ringe dit med en gang... fått sterke restriksjoner da, så har lov til å gjøre null og niks resten av svangerskapet, hun ville ikke ta noen sjanser.så da skal jeg virkelig prøve det så godt jeg kan. prøve å ignorere klesvask, oppvaskmaskin og et ubretta teppe, og bare sitte og ligge. absolutt ingen vits i å leke med ilden :/ og helt klart mye bedre å være hjemme, enn på sykehuset, så langt det lar seg gjøre... håper dere andre snupper her inne har det bra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå