Gå til innhold

100 % sykemeldt...


Graviden/4.mann*har*født*

Anbefalte innlegg

Jaja....så gikk det slik det måtte gå...100 % sykemeldt resten av sv.skapet. Kan bli lange uker dette her.....(er i uke 28)

Bekkenløsning, stigende blodtrykk og sv.skapskløe er hovedsakene.

Dritt altså...er så møkk lei av å verke og sove dårlig!

Begynner så smått å se alvorlig frem til slutten...;)

Er jo ikke såååååå lenge igjen heller da...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, samme her.

100% sykemeldt og er 27 uker på vei.

Lurer seriøst på hva jeg skal gjøre!?

Sambo er på kurs, så har reist til svigers for å få litt avlastning fra lillemann på 2år.

Men her er det kjedelig gitt ;)

Reiser hjem alene om 2uker, blir litt deilig å få tid alene med samboern min.

Er ikke så lenge igjen nå nei.

Syns egentlig det går raskere nå enn med nr 1 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Skjønner ikke at dere gidder og sitte å klage over at dere er sykmeldt .... Hallo!!!!!!! Man blir sykmeldt av en grunn. Jeg har vært mye sykmeldt jeg også ...nå 100% siden begynnelsen av september og ennå har jeg 11 uker igjen til termin. Finn på noe da i stede for å syte og klage. Nyt heller tiden og kos dere hjemme!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var først 100% sykemeldt, jobba så 1 mnd 50% men det funka dårlig med jobben så er på 100% svangerskaps/permisjonspeng nå, noe JM ordnet siden jeg ikke er syk men jobben er for tung og ikke kan tillrettelegges. Koser meg masse hjemme men det kan nok til tider bli litt kjedelig men da går jeg meg bare ut en tur! Har masse tid til mine barn når de kommer ifra skolen,baker brød og lager god middag, går litt på kafe` med venninner og shopper litt babyting å tang + julegaver. Vi koser oss hjemme og når mannen min er hjemme(jobber offshore) nyter vi bare tiden vi har sammen med masse kos og litt oppussing!

 

Jenta 28 uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ahh, jeg skulle ønske jeg var sykmeldt og.. Jobber som fruktansvarlig i butikk, så det blir veldig mye gåing og tunge løft.. Sjefen min er ikke interessert i å gi meg noe annet å gjøre, og jeg er ikke den som liker å klage..

 

hatt bekkenløsning i nesten tre uker, og jordmor snakket med sjefen om tilrettelegging, uten at noe har forandra seg.. skal til jordmor igjen om to uker og da må jeg bare si at jeg ikke orker!! Skal ikke være sånn at jeg ikke kan gjøre noe hjemme fordi jeg sliter meg totalt ut på jobb..

 

Er 30 uker på vei på fredag, så jeg syns også det er på tide å tenke på vesla i magen:)

 

Har også inntykk av at folk syns gravide sykmelder seg for ingenting, derfor var jeg fast bestemt på å jobbe til permisjonen begynner.. men aldri i verden om jeg holder ut til midten av desember!!:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er noe misforstått det der med at gravide "kan sykemelde seg". Det er jo faktisk ikke den gravide som velger å sykemelde seg, det er legen som gjør det.

Noen av oss ønsker absolutt IKKE å være sykemeldte...jeg er en av dem. Har en jobb jeg stortrives i, og skulle absolutt ønske at jeg kunne fortsatt vertfall en mnd til. Det er nesten mye mer jobb å gå hjemme! (har en 19 mnd i hus som krever sitt - i tillegg til en 5 åring som er i barnehagen 2 dager i uke, og eldstemann går på skolen, så han kommer ikke hjem før litt på dag)

Da jeg fikk bekkenløsning gikk jeg å beit tenna sammen, og sa ingenting, for jeg visste sykemld kom til å komme... Høres sikkert absurd ut, og det er IKKE det at jeg ikke vil være sammen med barna mine hjemme heller (så klart vi koser oss og nyter dagene også!)

saken er den at vi bor en god kjøretur fra sentrum, og en kjører ikke innover uten at en skal noe liksom. Jeg savner den sosiale biten med å være i jobb, nå er jo ale borte mens jeg går alene hjemme...da blir 11 uker leeeenge. -det er tiden som gjenstår til termin.

Huff....dette blir bare feil uansett hvordan jeg prøver å ordlegge meg.

Menmen...poenget er at det er ikke alle som synes det å komme til himmelen, med masse fri og sånt, når en blir sykemeldt. Tror det er veldig individuelt hvordan en ser på dette....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var sykemeldt de 4 første mnd pga kvalme så jobbet jeg 3 uker så har jeg nå vært sykemeldt siden uke 19 og er nå uke 28 og skal være sm til termin i januar. Har kort livmorhals og er sengeliggende.. får ikke gå turer eller være nesten oppe i det hele tatt, og er på kontroll til måling hver eneste uke, og er livredd den skal bli kortere og at jeg må legges inn.. dette er et helt grusomt sv.skap men gevinsten er stor og dette har jeg ventet på i 11 år..

 

Lykke til som s.m :o))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 28 og har hele tiden vært fast bestemt på å ikke sykemelde meg, men nå har ryggen begynt å krangle... :( Var hos jordmor på onsdag, nevnte bare i forbifarten at ryggen begynner å bli vond og hun skrev ut et skjema om tilrettelegging på arbeidsplassen med det samme hvor hun ba om at jeg får 20 % svangerskapspenger. Som hun sa, jeg er jo ikke syk, men av erfaring så holder man visst ut lenger i jobben om man reduserer arbeidstiden litt. Har egentlig ikke noe belastende jobb, kun kontorarbeid, men får veldig vondt i ryggen for det...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

 

Jeg er selv gravid (i 28.uke), men fikk ikke sykemelding av min lege da jeg spurte om det.. Har hatt problemer med hjertet, lunge og rygg..

"Svangerskap er ingen sykdom" sa han..

Derfor tror jeg de fleste gravide blir sykemeldt av en grunn..

Og tror ikke de prøver å "slippe unna"..

Ble påkjørt på mandag, så da fikk jeg den etterlengtede sykemeldingen likevel ;o) (..alt bra med mor og barn)..

 

Hold ut så lenge dere kan og sykemeld dere når dere føler at dere ikke orker lenger, er ingen svakhet å gi etter for svangerskapsplager !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...