Lilje74 Skrevet 18. oktober 2008 #1 Skrevet 18. oktober 2008 Toåringen min kom hjem med øyekatarr i går. Vi renser øynene hennes med lunket vann på en bomullsdott etter råd fra legeboken vår... Ellers har hun irritert rødlighud i ansiktet på kinnene, i pannen og over øynene.. Er det noe vi bør tenke på eller vite? Dette er første gangen vårt første barn har fått dette.... Når bør man f.eks. oppsøke lege? Allmenntilstanden virker ellers ok. Hun leker og er i relativt god form... På forhånd takk for hjelpen!
SaDa Skrevet 19. oktober 2008 #2 Skrevet 19. oktober 2008 Du burde nok kontakte legen og få dråper mot øyekatarren. Det er veldig smittsomt, så vær nøye med håndhygiene etter dere har vært borti øyet hennes.
Lilje74 Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. oktober 2008 Takk for svar. Hadde tenkt å ta henne til lege i dag, men det er nesten borte. Satser på at hun er frisk i morgen :-) Leste at man ikke trengte behandling annet enn å skylle ofte med lunket vann eller saltvann, hvis det ikke var en bakteriell infeksjon... Tydeligvis har det vært et forkjølelses virus. Godt at det ser ut til å være over. :-)
E_E_K Skrevet 21. oktober 2008 #4 Skrevet 21. oktober 2008 blir ikke kvitt øyekatarr uten antibiotika, dattera mi fikk både øyedråper og krem. Det er veldig vanskelig å få det på, spesiekt når de er så små. Så det er slitsomt.
Lilje74 Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 22. oktober 2008 Takk :-) Ifølge legen skal det kunne gå over av seg selv hvis det skyldes virus, men da kan hun jo ikke gå i barnehagen på lang tid og det blir litt slitsomt for meg (høygravid) + kjedelig for henne... Tenker vi starter behandling i morgen, skulle se det an til da og om hun ikke er bedre fakser legen inn en resept til apoteket... Venter ny baby her så derfor mente legen min at det var best å fjerne smittefaren,,,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå