Evab Skrevet 18. oktober 2008 #1 Skrevet 18. oktober 2008 Huff! Nå er jeg skikkelig fortvilet. Det er nesten 8 måneder siden jeg fødte, og jeg plages med 2 ting nedentil. Håper noen har noe råd til meg. 1) Jeg får en brennende smerte i området urinåpning/ klitoris når jeg skrever med beina. Denne følelsen går over nesten umiddelbart når jeg har beina lukket igjen. Kan ikke helt fatte hva det er, for i følge jordmor på sykehuset så revnet jeg kun innvendig. Noen som har opplevd det samme? 2) Jeg kikket meg nedentil med speil i stad. Det skulle jeg aldri ha gjort, for nå får jeg i alle fall ikke sove. Jeg ble helt kvalm av det jeg så. Bakre skjedevegg har falt ned. Dette var noe legen på 6- ukerskontrollen sa at var i ferd med å skje. Framre skjedevegg er også langt nede. Legen sa at jeg måtte være flink med bekkenbunnsøvelser. Det har jeg også vært. Ble derfor litt sjokkert. Prøvde å ta noen knipeøvelser mens jeg så meg i speilet, og hva skjer? INGENTING! Ikke noe rikket seg.... Jeg har ingen muskler igjen der nede. Hva skal jeg gjøre? Trener hos fysioterapeut flere ganger i uka, og gjør masse bekkenbunnøvelser....Men hva hjelper vel det når ingenting rikker seg. Nå sitter jeg her og er skikkelig på gråten. Elsker sønnen min over alt på jord, men må si at medaljen virkelig har en bakside.... Noen råd eller trøstende ord?
fru gullhår Skrevet 18. oktober 2008 #2 Skrevet 18. oktober 2008 Hei. Har du prøvd med sånne vaginakuler eller egg, som du kjøper på kondomeriet. Tror de skal være bra. Bare åtte måneder siden du fødte, så du er vel ikke blitt helt deg selv igjen der nede enda. Det blir nok bedre skal du se:) klem
Evab Skrevet 18. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. oktober 2008 Tusen takk for svar, fru Gullhår. Det setter jeg utrolig pris på. Tenker jeg skal prøve med sånne kuler, jeg. Er også veldig glad for at du skrev at det bare er åtte måneder siden jeg fødte. Jeg følte liksom at det var superlenge, og at ting i alle fall burde være fint nå. Ting tar kanskje litt lengre tid enn jeg trodde. Klem tilbake
Ulldott Skrevet 19. oktober 2008 #4 Skrevet 19. oktober 2008 Er fremfall av skjedeveggene det samme som cystocele/rektocele? Dvs at skjedeveggen "gir etter" for det som ligger bak og det skapes en utposning i skjeden. I så tilfelle er det mulig å operere det når du er ferdig med fødsler. Jeg fikk cystosele etter sist fødsel og har vært på utredning for dette. Fikk beskjed om å komme tilbake når jeg har fått alle ungene jeg ønsker dersom det fremdeles plagde meg. Han ville ikke operere hvis jeg skal ha flere barn fordi det samme vil antageligvis skje etter en ny fødsel. Ellers kunne han "trøste" meg med at det ville bli bedre når jeg var ferdig med amming og alle hormonene hadde roet seg ned. Ellers er det viktig å kniiiiiiipe masse. Ville tatt meg en tur til legen for å få henvisning til gynokolog hvis jeg var deg. Da er du hakket nærmere en operasjon dersom det er det du ønsker.
Evab Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 19. oktober 2008 Jeg må nok ta meg en tur til legen, ja. Det kan jo høres ut som det er cystosele jeg har, men sikkert greit å sjekke ut. Sliter veldig med disse knipeøvelsene. Det er vanskelig synes jeg, men jeg gjør dem hver dag. Kikket meg jo i speilet når jeg gjorde dem, og ingenting rikket seg... Jeg klarer å "knipe" av urinstrålen, så jeg tror jeg gjør øvelsen riktig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå