Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2008 #1 Skrevet 18. oktober 2008 Og som bor i mannens hjemland? Jeg lurer på hva som skjer viss forholdet brytes når man har barn sammen. Vil man da måtte bli boende i landet, eller kan man ta barna med seg hjem til Norge? Jeg er forlovet med en utledning. Vi bor sammen i Norge nå, men vi har snakket om å flytte til hans hjemland. Jeg er usikker nettopp fordi jeg ikke har lyst å sitte der hundrevis av mil fra all familie, om vi skulle bryte med hverandre. Jeg forsøkte forsiktig å ta opp dilemmaet med han men han ble selvsagt såret over at jeg kunne tenke sånn. Synes det er skikkelig vanskelig. Jeg VET jo at barna har rett på samvær med faren sin, men jeg vil samtidig bli bunn ulykkelig om jeg må bo i et fremed land uten familien rundt meg, om forholdet ikke vil vare. Noen som vet noe om regler etc i forhold til dette?
Sofia-hjertet mitt<3 Skrevet 18. oktober 2008 #2 Skrevet 18. oktober 2008 skal ha barn med en utlending, og derfor passer vi på å føde barnet her slik at de får statsborgerskap i Norge. Har de det er det ingen problem å ta dem tilbake igjen.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2008 #3 Skrevet 18. oktober 2008 Min er foedst i mannens hjemland, men har ogsaanorsk statsborgerskap. jeg faar ikke lov aa ta h*n med tilbake til norge for godt uten farens tillatelse. det regnes som kidnapping og man kan miste foreldreretten. jeg sitter nemligi den klemma naa!
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2008 #4 Skrevet 18. oktober 2008 Okey. Min er også født i Norge og har Norsk statsborgerskap. Men jeg lurte på om det var lover som gjorde at jeg måtte bli i mannens hjemland ved skillsmisse. Altså, kan han kreve dette? Viss du skulle skilt deg med din man, ville ikke han da krevet at han hadde gjevnlig samvær med barna, og dermed måtte du blitt i hans hjemland?
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2008 #5 Skrevet 18. oktober 2008 Kan jeg spørre hvilket land du er i? Hvordan har du tenkt å løse dette. Forstår fortvilelsen din meget godt. Jeg er jo ikke i denne situasjonen, men ser jo muligheten til at det KAN skje
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2008 #6 Skrevet 18. oktober 2008 er i frankrike. ingen mulighet til aa faa loest det saa vidt jeg kan se.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2008 #7 Skrevet 18. oktober 2008 Hvilket land /verdensdel er det snakk om?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå