Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2008 #3 Skrevet 18. oktober 2008 Jeg begynte på metformin for 1,5 mnd siden fordi jeg har pco og laaaaange sykluser. Ca 70-80 dager mellom hver mens. Jeg fikk mensen i går! Altså, metforminen ser til å fungere på meg. Har også gått ned noen kilo! :-) Vet ikke hvor leng tid det tar før man evt blir gravid da men....
lindynatt Skrevet 19. oktober 2008 #4 Skrevet 19. oktober 2008 Spørs på hva du mener med effekt. Jeg har gått på det i 4,5 år nå, syklusene ble kortere ca 40-50 dager og jeg klarte å gå ned i vekt og huden min ble mye bedre, jeg hadde mer kviser i slutten av 20 årene enn i tenårene... Gravid er jeg ikke blitt men det vil vi ikke lengre heller. Nå har jeg 26.28 dagers syklus men det kommer av kombinasjonen metformin og behandling hos osteopat.
babylengsel Skrevet 22. oktober 2008 #5 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg gikk på metformin noen år siden og fikk mensen etter 5 ukers kur.Var da oppi 4x 500 mg daglig.Tok først en uke 1x 500 mg og øket uke for uke. Fikk regelmessige sykluser og EL. Nå har jeg begynt på metformin igjen og venter på "første mens".Redd det skal gå lengere tid,pga at jeg veier litt mer nå en sist i utgangspunktet. Har ikke hatt mensen på 1 år,så jeg venter spent!
trallatausa Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 22. oktober 2008 Gikk du ned i vekt på metformin? jeg tror jeg gjør det, og har bare gått på den en uke snart. Jeg har jo ingen matlyst,driver bare å åpner kjøleskapet, stirrer tomt inn i det og lukker døren igjen.. Laget hjemmelaget spaghetti og kjøttboller og deilig lasagne en annen dag men spiste bare noen få biter. Er det slik metforminen fungerer? Jeg har sykluser på ca 2-3 mnd og ingen EL. Pergo fungerte bra for å få el, men har fortsatt lange sykluser. Så håper jeg den gjør noe med desse kvisene, blir jo aldri kvitt de, og vart ennå verre av pergo..
MAHO Skrevet 11. november 2008 #7 Skrevet 11. november 2008 Eg har gått på metformin i ca 1,5 år no. Har gått ned over 10 kg i vekt, mest pga den. Blei gravid berre få mnd etter start med metformin i 2007, men enda med sa då. Ikkje blitt gravid igjen etter det. I gang med pergo no + fotsoneterapi og akupunktur. Håper, håper!! Men metforminen hjelper ihvertfall på vekta!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå