Gå til innhold

Bekkenproblemer i 1. svangerskap, ikke neste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har opplevd noe så fantastisk og som har gode råd å dele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var MYE mer plaget sist enn nå :) enda nå har jeg en toåring å bære litt på og 3 trapper opp til leiligheten.

Hvorfor jeg har vært så heldig denne gangen aner jeg ikke, kan kanskje ha noe med at bekkenproblemene var værst på slutten sist og hodet festet seg aldri, mens nå har hodet vært festet siden uke 33?

Har hatt noen dager nå også hvor det har vært skikkelig skikkelig ille, men stort sett så er bekkenet som normalt :)

Skrevet

Så godt å høre! Takk for svar.

(jeg vil fremdeles høre gode tips om det finnes noen der ute da)

Skrevet

Det er 2 typer bekkenproblemer.

1: Milde bekkensmerter som blir verre når en gjør ting, en kan fortsette i arbeid mesteparten av tiden, gjerne tilpasset arbeid. Bekkensmertene blir betraktelig bedre etter fødselen. 6 måneder etter fødselen er en ikke plaget i stor grad slik at man kan gå tilbake til jobb etter permisjonen. Etter 2 år omtrent helt symptomfri.

2: Kraftige bekkensmerter. Gjerne sykemeldt tidlig i svangerksapet. Så store smerter at man sliter med søvn og praktiske ting som å handle, lett husarbeid osv. Må bruke krykker eller rullestol. 6 måneder etter fødselen er en fortsatt veldig plaget. Tungt husarbeid er vondt. Sliter gjerne med å komme tilbake 100% i jobb. Etter 2 år fortsatt jevnlig plaget.

De som er i kategori 1 kan ha gode sjanser for å slippe bekkenproblemer i neste svangerskap. Kanskje en slipper det helt, kanskje det blir likt som forrige gang, kanskje det blir verre. Gode odds.

Kategori 2 har ifølge bekkenløsningsforbundet mer enn 86% sjanse for å bli verre i neste svangerskap. Dårlige odds.

Dette er ren fakta, ikke min mening.

Skrevet

Tusen takk løvenes konge. Jeg har nemlig lest at det er dårlige odds, men da er det altså snakk om type 2 og jeg hadde type 1 problemer!!!

Hvor i all verden fant du dette hen?

Skrevet

Dette er kunnskap jeg har fått etter mange år med kraftig bekkenløsning.

Bekkenløsningsforbundet har mye god fakta om slike ting.

Du finner en del info på hjemmesiden til LKB (Landsforening for kvinner med bekkenløsningsplager)

http://lkb.no

Skrevet

Tusen takk. Jeg skal lese der inne, det ser ut som et bra nettsted. Merkelig jeg ikke har vært der og lest jeg som har prøvd å lese så mange steder om bekkenløsning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...