Gå til innhold

når slutter de små å sove på dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har ei tulle på 20 mnd, og lurer på når det er vanlig å slutte å sove på dagen`? hun behøver den søvnen nå iallefall; er kjempetrøtt når klokka nærmer seg 12 på dagen. men sover stort sett bare en, en og en halv time..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den problemstillingen er ikke aktuell for oss enda. Mini her er bare 14mnd og trenger å sove to ganger om dagen enda. Men har jobbet i barnehage og har sett at det varierer veldig. Det jeg har fått inntrykk av er at de fleste slutter å sove på dagen et sted mellom 2-3år. Men finnes jo tilfeller der barn slutter før og seinere.

Tror de fleste ser det ann på hvordan barnet er å legge for natten. Hvis det begynner å bli porblemer der, så begynner man ofte og regulere søvnen på dagen.

Det går seg nok til skal du se;)

Skrevet

17mnd og må fortsatt sove en lang lur.. Noen trenger ikke dagsøvn i 2års alderen, andre sover til de er nær 3år.. (som jeg kjenner)

Skrevet

Mine to eldste var 2 år og 7-8 mnd og 2 år og 4-5 mnd da de sluttet med å sove på dagtid fast, men de kan jo forsatt sovne i bilen osv da selv om de er 6 år og 4 år nå.

Skrevet

I familien min er det flere som sluttet å sove på dagen da de var ett år! Det gjorde jeg også .

Har tvillingjenter på snart to, hun største sluttet å sove på dagen da hun var rundt 19 mnd, hun minste sover halvannen time på dagen enda. Stor forskjell på dem da, i vekt og utvikling, hun minste spiser nesten ikke og trenger mer hvile sånn sett..men det er kjedelig, for da blir det ingen pause:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...