venter bolle nr 2 Skrevet 18. oktober 2008 #1 Skrevet 18. oktober 2008 har ei tulle på 20 mnd, og lurer på når det er vanlig å slutte å sove på dagen`? hun behøver den søvnen nå iallefall; er kjempetrøtt når klokka nærmer seg 12 på dagen. men sover stort sett bare en, en og en halv time..
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2008 #2 Skrevet 18. oktober 2008 Den problemstillingen er ikke aktuell for oss enda. Mini her er bare 14mnd og trenger å sove to ganger om dagen enda. Men har jobbet i barnehage og har sett at det varierer veldig. Det jeg har fått inntrykk av er at de fleste slutter å sove på dagen et sted mellom 2-3år. Men finnes jo tilfeller der barn slutter før og seinere. Tror de fleste ser det ann på hvordan barnet er å legge for natten. Hvis det begynner å bli porblemer der, så begynner man ofte og regulere søvnen på dagen. Det går seg nok til skal du se;)
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 18. oktober 2008 #3 Skrevet 18. oktober 2008 17mnd og må fortsatt sove en lang lur.. Noen trenger ikke dagsøvn i 2års alderen, andre sover til de er nær 3år.. (som jeg kjenner)
Gjest Skrevet 19. oktober 2008 #4 Skrevet 19. oktober 2008 Mine to eldste var 2 år og 7-8 mnd og 2 år og 4-5 mnd da de sluttet med å sove på dagtid fast, men de kan jo forsatt sovne i bilen osv da selv om de er 6 år og 4 år nå.
Gjest bissen Skrevet 19. oktober 2008 #5 Skrevet 19. oktober 2008 I familien min er det flere som sluttet å sove på dagen da de var ett år! Det gjorde jeg også . Har tvillingjenter på snart to, hun største sluttet å sove på dagen da hun var rundt 19 mnd, hun minste sover halvannen time på dagen enda. Stor forskjell på dem da, i vekt og utvikling, hun minste spiser nesten ikke og trenger mer hvile sånn sett..men det er kjedelig, for da blir det ingen pause:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå