Leandermamma Skrevet 18. oktober 2008 #1 Skrevet 18. oktober 2008 Hvor mange dager med antibiotika går det før smerten i bihulene/hodepinen er borte? Har nå tatt medisin i 4 dager, men like vondt i hode. Lurer på om det kanskje ikke er bihulebetennelse jeg har, eller må jeg fortsette et par dager til for å se om det bedrer seg. Og en liten ting til: Er det sånn at man må være veldig snørrete når man har bihulebetennelse? Finnes ikke spor av snørr i min nese......
Gjest -<<- Skrevet 18. oktober 2008 #2 Skrevet 18. oktober 2008 Nei, du må ikke være snørrete. Og antibiotika må ikke hjelpe... etter fire dager så har du enten ikke lenger full-blown bihulebetennelse, eller du har feil type antibiotika. Fikk du målt crp? Ikke at den er nødt å være forhøyet ved en bihulebetennelse heller, men den er visst oftest det. Er du i stand til å sette deg på en stol og bøye hodet mellom knea? Ikke? Da har du nok bihulebetennelse fortsatt :-)
Leandermamma Skrevet 18. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. oktober 2008 Takk for svar! Har hatt langvarig hodepine, så nå ville legen gi meg en antibiotikakur, for hun mente jeg mest sannsynlig har bihulebetennelse. Da jeg var hos henne var jeg ganske så forkjølet, så crp var på 30. Hodepinen har vart til og fra siden mai, så jeg tviler jo sterkt på at det er bihulebetennelse. Har ikke lyst å knaske i meg antibiotikaen hvis ikke det er grunn for det....
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 18. oktober 2008 #4 Skrevet 18. oktober 2008 Når jeg har bihulebetennelse så får jeg en sånn trykkende litt bankende hodepine, og det banker på forsiden av kinnbeina. Selvfølgelig tett i nesen, og feber.. Og er litt sånn rød hoven på forsiden av kinnbeina.. Og ofte litt sprenging bak øynene... Og om jeg klarer å snyte ut litt snørr, f.eks når jeg har tatt nesespray for å løsne opp, så er snørret tjukt og gult på farge.. Viktig å få ut snørret som ligger der, for det er oftest det som gjør at det blir betennelse... Ta deg en prat med legen din på mandag..
Gjest -<<- Skrevet 18. oktober 2008 #5 Skrevet 18. oktober 2008 Du kan ha kronisk bihulebetennelse. Da funker ikke nødvendigvis antibiotika. Mas deg til en time hos ØNH-spesialist og få eventuelt henvisning til CT. Fastlegen kan sjekke crp igjen om du ikke er forkjøla, så ser dere i hvert fall om det er sannsynlig at du har en betennelse av noe slag. Skjønt crp kan være normal selv om man har bihulebetennelse. Om smerten sitter i bihuleområdene er det jo sannsynlig at bihulene er problemet. Skjønt migrene sitter vel ofte også "bak øynene" så vidt jeg har skjønt, så det kan sikkert mistolkes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå