Gå til innhold

Min fødselshistorie!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha blitt lurt flere ganger og trodd at fødselen har startet så begynte jeg å miste troen på at jenta vår kom til å komme til termin. Fredag 10.10 var siste gang jeg var innlagt på føden med rier, men måtte dra hjem på grunn av at de ikke var effektive og bare dabbet av. Gikk hele forrige helg uten å kjenne noen tegn til at fødselen skulle komme igang, og begynte virkelig å miste troen.

Mandags morgen kl. 05.30 våknet jeg av at jeg måtte på do (som vanlig), og tenkte at jeg hadde sovet usedvanlig godt den natten. Gikk og la meg igjen, og etter 5 min så kom det en kneppelyd fra magen som gjorde ganske vondt. Vet ikke hva den lyden var, men rett etter så startet riene med 7 min mellomrom...og de var skikkelig vonde! Nå var jeg ikke i tvil om at noe skulle skje! Vekket samboeren og lå og holdt han i hånda hver gang jeg fikk en ri...måtte virkelig puste meg gjennom de!

Klokka 7 var det 5min imellom riene...da sto vi opp og ordnet oss frokost. Samboeren min var svært så rolig, kokte seg egg og greier....tror ikke han helt skjønte at fødselen var igang siden vi hadde blitt lurt så mange ganger;)

I halv ni tida følte jeg at det var på tide å dra til føden...nå ville jeg ha smertestillende!

Da jeg kom fram dit var jeg forberedt på å høre at jeg ikke hadde mye til åpning, og jeg gråt nesten av glede når jordmora sa at det var 4-5cm åpning! Nå var jeg igang!!:)

Jeg la meg i badekaret først, og tenkte å bruke lystgass etterhvert som det ble vondere..

Men etter en time i badekaret hadde riene tatt seg kraftig opp, og følte at jeg måtte trykke...jordmor sjekka meg og jeg hadde 8cm åpning allerede! Fikk litt panikk og ville opp av badekaret, men det var ikke så enkelt når riene bare haglet på! Kom meg først opp i knestående...så måtte jeg ta i mot ei ny ri...så kom jeg meg over badekarkanten...og da måtte jeg ha pause igjen. Stakkars samboeren min måtte tørke meg, ha på meg både truse og bleier mens jeg hang over prekestolen og grein av smerte...hehe;)

Når jeg kom meg inn i fødesenga så sjekka jordmor meg igjen, og nå var det full åpning...så var det bare å begynne å presse. Utrolig herlig og kunne bruke kroppen sin slik...da ble ikke riene så vonde! Etter 40min med pressrier kunne jeg se hodet til jenta mi stikke ut mellom beina mine...herregud for et merkelig syn!!:) Og etter en pressri til var hun ute! Rikke var ikke så lita akkurat...3930g og 50cm lang. Jeg er ganske lita, så skjønner ikke hvordan hun hadde plass inne i magen min:)

Uansett, når jeg tenker tilbake på det var det en drømmefødsel...alt gikk fort og greit. Måtte kun sy to pyntesting, og har nesten ikke hatt vondt etterpå:)

Nå nyter jeg dagene som tobarnsmor...det er veldig slitsomt, men absolutt verdt det!!:)

Takker for meg her inne (hvis jeg klarer å holde meg unna) , og lykke til videre alle dere som skal føde snart!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye med den nye verdensborgeren :0)

Skrevet

Gratulerer så mye med lille Rikke!

Kan tenke meg det er slitsomt å være tobarnsmamma ja..

Kos dere i tiden fremover=D

Skrevet

Gratulerer så mye med Rikke! Hørtes ut som en bra fødsel da den endelig kom i gang:)

Skrevet

Gratulerer så masse!:=)

Skrevet

Jeg fødte en gutt 9 oktober som også heter Adrian :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...